Tele2 är en internationell mobiloperatör med utmanaranda i vårt DNA. Vi utmanar våra konkurrenter och marknaden förstås, men framförallt oss själva. Vi verkar på en marknad som ständigt växer och förändras. Våra kunder vill ständigt ha nya och bättre lösningar vilket ställer höga krav på oss. Självklart vill vi möta dessa krav, därför blir hur vi arbetar och vilka vi är vår nyckel till framgång.
Tele2s arbetssätt präglas av ansvar, öppenhet och prestigelöshet. Vi drivs av snabbhet, kvalitet och att alltid ha kundernas bästa för ögonen. Det gör att alla våra anställda kan och förväntas bidra till vårt övergripande mål: Att vara bäst på att skapa värde för kunderna.
Comviq är en utav de snabbast växande mobiloperatörerna på den svenska marknaden. Vi fokuserar på att leverera lägst pris, en enkel kundupplevelse och schyssta villkor. Comviq har ca 2 000 000 kunder. Vi är marknadsledare inom kategorin kontantkort och är sedan re-lanseringen av varumärket 2012 även den snabbast växande operatören på abonnemangsmarknaden. Comviq marknadsförs som en egen operatör på den svenska marknaden och är en del av Tele2 Sverige AB
Det här är jobbet…
Du kommer att vara en nyckelperson i att driva Comviqs affär, både på kort- och lång sikt. Du gör det genom att se till att Comviqs kommunikation och Comviqs varumärke på bästa möjliga sätt bidrar till att uppsatta affärsmål nås. I rollen som Brand Manager Comviq kommer du att ha det löpande ansvaret för uppdrag och briefer till kommunikationsbyråer samt koordinering mellan interna stakeholders . Du ansvarar för planering och koordinering av kampanjer, vilket innebär kontinuerliga avstämningar med övriga i teamet på avdelningen, men också med andra avdelningar såsom Digital, Produkt, CRM och Sälj.
Som Brand Manager säkerställer du också att övriga nyckelfunktioner är insatta i varumärkesarbetet med fokus på vad vi vill säga och hur det går. Att äga uppföljning och resultat av större kampanjer är självklart också en viktig del i arbetet med att ständigt effektivisera kommunikationen.
Du är också budgetansvarig för i huvudsak byråarvoden samt produktion. Optimering av mediabudget sker tillsammans med mediechef.
Utöver arbetsuppgifterna ovan kommer du även att ansvara för:
Det här är vad du har…
Vi ser att du har ett brinnande intresse för att omvandla affärsutmaningar till kreativ och relevant kommunikation. Du ser alltid till att ta reda på vilken roll kommunikationen bör spela och vilka associationer/budskap som mest effektivt kommer leda till att kommunikationen stöttar affärsmålen. Du är en stark projektledare som jobbar på ett väldigt strukturerat och metodiskt sätt. Du är troligtvis en van beställare av kommunikationstjänster och en tydlig kravställare, både internt och externt.
Som person är du positiv, van att jobba i högt tempo och bekväm med att leverera mot deadlines. Du har ett naturligt driv vilket syns i att du ständigt letar efter förbättringar och i att du är initiativrik. Samtidigt har du inga problem med att säga nej, utmana gamla sanningar och prioritera bort initiativ och aktiviteter som du inte anser bidrar till affären i tillräcklig utsträckning.
Du har lätt för att få andra med dig och är en informell ledare som kan ta med hela Comviq teamet till nästa nivå. Din höga kapacitet och entusiasm inspirerar de du jobbar med, såväl kollegor samt externa byråer.
Vi tror att du har minst 5 års erfarenhet från liknande roller på en marknadsavdelning eller i konsultroll, och att du har en utbildning inom marknadsföring/reklam/företagsekonomi.
Det här är vad Tele2 kan ge dig…
… en plats i en flexibel, prestigelös organisation som präglas av stark teamkänsla, högt engagemang och mycket glädje där din kompetens kommer att göra skillnad.
… stora möjligheter till spännande karriärvägar inom Tele2. Hos oss ligger din framtid i dina egna händer. Vi ger dig chansen att utvecklas genom interna utbildningar och vidareutvecklingsprogram.
… Vi tar hand om dig, både i din roll på företaget, men även utanför. Hos oss finns möjligheten till ett flexibelt arbete och förmåner som rör hälsa, föräldralön och pension.
04-06-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!