Vill du jobba för ett företag som både utmanar och bryr sig om? Välkommen till Tieto!
Vi brinner för att utveckla både våra kunders verksamhet och samhället genom IT. Vi tror på individens förmåga att tillsammans med andra åstadkomma detta genom att aktivt uppmuntra självständigt tänkande och handlande.
Vi är Nordens största helhetsleverantör av IT-tjänster för både privat- och offentlig sektor. Inom den offentliga sektorn erbjuder vi som helhetsleverantör tjänster inom strategisk utveckling samt produktion av lösningar och kontinuerligt underhåll/service. Vi tror på utveckling och resultat som märks.
With us you will be responsible for
Tieto har ett långsiktigt åtagande gentemot Stockholm Stad där vi ansvarar för att stadens personal kan använda sina IT-system med säkerhet och god användbarhet. Affären är en betydande del av Tieto Welfare och ett mycket viktigt avtal för Tieto.
Stockholms stads Sociala system, Paraplysystemet, används inom äldreomsorgen, funktionshinder samt familje- och individomsorgen och består av ett antal moduler vilka stöttar olika delar av stadens sociala verksamhet. Systemet är integrerat med ett flertal standardprodukter samt mobila enheter.
I rollen som First line support kommer du att arbeta med den främre applikationssupporten och med tester av moduler och integrationer i Stockholms Stads Paraplysystem. Arbetet innebär bland annat att hantera och lösa ärenden samt skicka ärenden vidare till second line support.
We expect you to have
*Du har god dokumenterad erfarenhet av att arbeta med support/förvaltning
*Det är meriterande om du har erfarenhet av sociala välfärdsystem från den kommunala sektorn
samt erfarenhet från arbete inom Vård och omsorg
*Du har goda kunskaper i svenska och vårt koncernspråk engelska
As a person you are
Du är problemlösare, kommunikativ och ansvarstagande. Då du arbetar nära dina kollegor i teamet är det viktigt att du på ett naturligt sätt bidrar till ett gott samarbete samt planerar och genomför ditt arbete på ett strukturerat och noggrant sätt och tycker om att dela med dig av din kunskap.
We offer
Som en del av supportteamet kommer du att ha daglig kundkontakt och vara en mycket viktig del av vårt ansikte mot kunden. Det är ett uppdrag med stora möjligheter till personlig och professionell utveckling. Du kommer tillhöra ett team som präglas av god stämning där medarbetarna hjälps åt. Vi tror att förtroende främjar frihet och kreativitet. Vår kultur bygger på öppenhet och aktiv samverkan.
Vi sitter på ett modernt kontor i Stockholm med utsikt över inloppet till Stockholms stad.
16-04-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!