Inaktiv platsannons

Lönechef till Pågen i Malmö

På Pågen bakar vi med kärlek - och vårt uppdrag är långsiktigt. Vi vill kunna lämna över ett bättre Pågen till framtida generationer. Hos oss har du möjlighet att ta stort ansvar och arbeta i en engagerande och inspirerande miljö med välkända produkter.

Om tjänsten

Lönechef till Pågen

Är du redo för din nästa utmaning i en organisation som genomsyras av mod, ansvar och engagemang? Nu har du möjligheten att bli en del av Sveriges ledande bageri då Pågen söker sin nästa lönechef som ska fortsätta att leda och utveckla löneavdelningen i den förändringsresa som Pågen ser i sin spännande resa framåt. Ansök till rollen som lönechef på Pågen redan idag!

 

Din roll som lönechef
Som lönechef på Pågen ansvarar du för att arbetsleda och utveckla löneavdelningen samt säkerställa att 2000 korrekta löner betalas ut i rätt tid i enlighet med gällande avtal och lagstiftning. Tillsammans med teamet supporterar ni organisationen i frågor relaterade till lön och andra ersättningar. Du ansvarar även för pensioner och hantering av pensionsrelaterade frågor samt förbättringar inom området. Du ansvarar för fem medarbetare och tjänsten är placerad på Pågens huvudkontor i Malmö.

Du har ansvar för att kompetensutveckla och involvera teamet i olika projekt gällande lön och vi ser även att du vågar ta initiativ i ditt arbete för att driva digitalisering och utveckling av löneprocesser framåt gentemot övriga avdelningar. I rollen som lönechef har du kontinuerlig kontakt med ledare och medarbetare internt men även externt med leverantörer av system/pensionslösningar/försäkringar. Den här rollen är för dig som vill ha ett ansvarsfullt jobb i en platt organisation som präglas av högt tempo, engagemang och arbetsglädje.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Fullständiga lönekörningar och hantering av reseräkningar samt övriga ersättningar
  • Försäkringar inom personalområdet (ex sjukförsäkringar, arbetsskadeförsäkringar)
  • Boksluts-, budget- och prognosarbete inom löneområdet
  • Förvaltnings- och systemansvar för lönesystem
  • Personaldokument/anställningsavtal
  • Ansvar för löneavdelningens delar av lönerevisionsprocessen och säkerställa hela den praktiska processen kring implementering av lönerevisionen för medarbetarna och cheferna tillsammans med HR
  • Ansvara för ersättningar och förmåner både vad gäller förändringar och implementeringar
  • Säkerställa support till organisationen i samband med MBL-förhandlingar avseende löner och ersättningsfrågor
  • Sammanhållande gällande övriga länders lönehantering och uppsättning

Vem söker vi?
Vi söker dig med minst 5 års erfarenhet av självständigt lönearbete och goda kunskaper om pensioner, lagar och avtal. Meriterande är om du har en relevant eftergymnasial utbildning. Du har ett par års ledarskapserfarenhet inom området och du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Du har arbetat med hela löneprocessen från ax till limpa och har vana av både kollektiv-och tjänstemannalöner. Ett plus är om du har erfarenhet av systembyte, vilket ligger i närtid hos Pågen. Meriterande är även om du har jobbat i Agda, HR+ samt Excel.

För att trivas hos oss tror vi att du är positiv och resultatorienterad, har hög ambitionsnivå och vill utvecklas tillsammans med gruppen. Du är initiativtagande, handlingskraftig, prestigelös och kan identifiera utvecklingsområden. Du drivs av att hitta lösningar på problem och trivs i en verksamhet som ständigt förändras. Som person är du kommunikativ, noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt och gillar att arbeta i team. Hos oss känner man en stolthet i att ta fram löner och att man bidrar till verksamheten.

Vårt erbjudande
På Pågen erbjuder vi dig en arbetskultur som genomsyras av att ta ansvar, viljan att utvecklas samt att värna om sina medarbetare. Vår tro på att vara handlingskraftiga, modiga och prestigelösa är en drivande faktor i vår långsiktiga vision, att finnas kvar lika länge som vi har funnits, i över 140 år. Denna tro är vad som kopplar oss samman och stärker vår förmåga att ta ägandeskap i vårt arbete. Tillsammans får vi saker gjorda, vi är schyssta och ärliga mot varandra och tar ansvar för helheten.

Ansökan  
I denna rekrytering samarbetar vi med Wise. För att säkerställa en objektiv och icke diskriminerade rekrytering kommer du att genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna rekryteringsprocess. Har du frågor om tjänsten, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Åsa Funke asa.funke@wise.se. Sista ansökningsdag 28 mars 2023. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas omgående.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vill du bli medarbetare på Pågen?

Tyvärr har vi inte möjlighet att ta emot spontanansökningar utan hänvisar alla sökanden till våra lediga tjänster som läggs upp här på vår hemsida. Kopplat till dessa kan vi hantera dina personuppgifter enligt GDPR-lagen.

Arbetsmiljön i fokus

En god arbetsmiljö där våra medarbetare mår bra är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta baka bröd till kommande generationer, t.ex. att:

  • löpande se över arbetsmiljön, bedöma risker, åtgärda och följa upp för att förebygga risker för arbetsskador och arbetsrelaterad ohälsa.
  • skapa en stimulerande arbetsmiljö som ger möjlighet till personlig och yrkesmässig utveckling.
  • ha nolltolerans mot diskriminering, kränkande särbehandling och trakasserier.
  • mångfaldsaspekten alltid vägs in vid rekryteringar jämte verksamhetens behov av kompetens.
  • satsa på hälsofrämjande insatser och ha ett generöst friskvårdsprogram för medarbetarna.

Publicerad den

28-02-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Malmö
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Logistik / Transport, Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej