Inaktiv platsannons

B2B Marketing Specialist - Meeting & Congresses i Göteborg

Om tjänsten

B2B Marketing Specialist - Meeting & Congresses

Från hjärtat av Göteborg erbjuder Svenska Mässan Gothia Towers allt från stora mässor och event till oförglömliga hotell- och restaurangupplevelser. Vår verksamhet innefattar många starka varumärken som tillsammans skapar en unik och attraktiv mötesplats där vi varje år välkomnar nästan två miljoner besökare. Som medarbetare hos oss jobbar du tillsammans med ett stort, engagerat och sammansvetsat gäng och är med och utvecklar vår verksamhet, både nu och för framtiden.

Nu söker vi en B2B Marketing Specialist för Meetings & Congresses 

Vi befinner oss i en intressant fas där hela organisationen vässas mot framtidens utmaningar. Marknad, sälj, digital analys, kundupplevelse samt vår digitala utveckling går hand i hand och tillsammans arbetar vi för att optimera upplevelsen för våra kunder samt att maximera vår lönsamhet.  

Varje år anordnar vi stora och mindre nationella och internationella möten och kongresser. Våra kunder representerar hela näringslivet, forskning och akademi, olika typer av organisationer samt politiska och fackliga förbund. Som Marketing Specialist för våra möten och kongresser kommer du arbeta både strategiskt och operativt med att hantera en palett av marknadsprojekt så som sociala medier, varumärkesarbete, säljstödshantering samt innehållet i våra digitala kanaler. Du är en del av ett in-house team som i nära samarbete med våra säljteam arbetar för att skapa en samordnad strategi för att nå våra gemensamma mål.

Arbetsuppgifter:

I rollen ingår bland annat följande uppgifter: 

  • Ta fram marknads- och kommunikationsplaner samt löpande aktivitets- och contentplaner. 
  • Koordinera produktioner som till exempel foto och film på plats. 
  • Projektleda och samarbeta med externa leverantörer samt interna resurser inom tex innehåll, webb, varumärken, digital marknadsföring mm. 
  • Löpande arbete med produktion av säljstöd, sociala medier, nyhetsbrev, innehåll etc. 
  • Vara en drivande kraft i vårt förändringsarbete mot mer digitala affärer och processer. 

Om dig:

Vi är väldigt nyfikna på vem du är och ser att du i denna nya roll kommer kunna göra stor skillnad för att fortsätta sätta Göteborg och Svenska Mässan Gothia Towers på världskartan. 

Utöver att vara en trevlig och skön kollega så tror vi även det underlättar om du har ett digitalt mindset med intresse för att bidra till tillväxt och att du har lätt för att samarbeta såväl med kunder som i team. Du sporras av att tänka nytt och hittar digitala lösningar samt älskar tanken på att kommunicera ut vad Sveriges mest unika och omtalade mötesanläggning har att erbjuda. 

Erfarenheter: 

  • Flera års erfarenhet av liknande roll på en byrå eller in-house. 
  • Flera års erfarenhet av att arbeta med marknadsföringsaktiviteter såväl strategiskt som operativt inom B2B 
  • Erfarenhet av att arbeta med säljdrivande aktiviteter och leads-generering 
  • Goda kunskaper av att arbeta med sociala medier med fokus på LinkedIn och Facebook 
  • Goda kunskaper om digital annonsering - kampanjplanering, optimering och uppföljning 
  • Flytande i svenska och engelska (tal och skrift)  
  • Akademisk utbildning eller motsvarande inom media och kommunikation

Om oss på Marknadsavdelningen:

Vi är ett ambitiöst gäng med en bred specialistkompetens som alltid strävar efter att ligga i framkant. För att lyckas med det är vi noga med att efterleva våra gemensamma spelregler och värna om varandra för en hållbar arbetsmiljö. Vi värdesätter goda relationer och det är viktigt för oss att vi har roligt på dagarna.  

Tycker du att det vi beskrivit verkar intressant och passar för dig så vill vi gärna träffa dig! 

Publicerad den

25-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Göteborg
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Restaurang
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Göteborg | Restaurang | Heltidsjobb (förstajobb)