Inaktiv platsannons

Teamleader till Barnavdelning Åhléns City Stockholm?

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Ayad Al-Saffar är huvudägare och vd för Åhléns.

Om tjänsten

  • Ansök senast: 23 mars 2023
Arbetsuppgifter

Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter och lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss, känna att det är enkelt att handla, känna sig inspirerade och kunna lita på oss. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag.

Vill du bli en del av ett vinnande team? Älskar du försäljning? Brinner du för att coacha andra? Då är kanske rollen som Teamleader på Barnavdelningen hos oss rätt för dig!

I rollen som Teamleader hos oss på Åhléns är ditt ansvar att coacha och utveckla våra säljare att bli lite bättre varje dag. Du ansvarar för att varje kund som besöker Åhléns möts av säljare som kan sina produkter och ger ett bemötande i världsklass varje dag. Med din entusiasmerande ledarstil coachar, engagerar och inspirerar du medarbetarna. Som Teamleader är du en viktig förebild och en av nyckelpersonerna för den dagliga operativa driften i varuhuset.

Denna roll innebär både att du arbetar som säljare och produktspecialist på barnavdelningen samtidigt som du har ambition att sikta mot chef och ledare inom 1-2 år. Rollen ställer krav på förmåga, intresse att utvecklas och med tiden axla mer ansvar inom bemanning, schema och försäljning.

Du samarbetar med Avdelningschef, Trainee, Varuplockare, Säljare och Visual Merchandiser. Du är en del av avdelningen och rapporterar till avdelningschefen.

Kvalifikationer

Vi letar efter

Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Tillsammans kan vi åstadkomma så mycket mer! Till oss tar du med dig:

  • Flerårig erfarenhet av försäljning och service, gärna inom detaljhandeln
  • Meriterande om du har ledarerfarenhet genom att ha coachat andra inom försäljning
  • Ett stort intresse för barnprodukter, trender och vårat barnsortiment

För att lyckas i rollen hos oss krävs att du har ett stort intresse för detaljhandeln och service. Vi tror att du brinner för människor och försäljning! Du har ett stort intresse av att leda och inspirera. Att arbeta i ett högt tempo är du van vid och det kräver att du är tydlig i ditt sätt att kommunicera. Du är initiativtagande, lösningsorienterad och känner dig trygg i en ledande roll. Du har en motiverande ledarstil där du får andra att växa och har lätt för att ge feedback.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 28h/v, deltid, provanställning kommer att tillämpas på 6 månader. Arbetstiderna kan variera mellan kl 08.00 och 20.00 och du arbetar på schema som sträcker sig över vardagar och helger. Vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt.

Urval kan komma att ske löpande, skicka in din ansökan redan idag!

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet.

Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!

För att jobba hos oss behöver du ha fyllt 18 år.

Publicerad den

25-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej