Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Ayad Al-Saffar är huvudägare och vd för Åhléns.
Är kläder, mode och trender en del av dig och ett stort intresse? Har du kunskap och erfarenhet av denim och är du dessutom bra på att erbjuda din expertis till våra kunder? Kanske är du en av våra blivande säljare till våran nya yta Åhléns Denim på damavdelningen.
Vår satsning Åhléns Denim kommer erbjuda jeans och kläder med hög modegrad i en inspirerande säljmiljö där kunden står i fokus. I rollen som säljare på den nya ytan är ditt viktigaste uppdrag att genom din kompetens och sociala förmåga ge en service i världsklass till de som besöker oss.
Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter och lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss, känna att det är enkelt att handla, känna sig inspirerade och kunna lita på oss. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag.
Vi erbjuder dig
Som Säljare på Åhléns Denim är ditt uppdrag att bidra till försäljningen. Det gör du genom att ta aktiva kundkontakter och erbjuda den bästa servicen som överträffar kundens förväntningar. Ditt uppdrag är att leverera den bästa kundupplevelsen för alla – alltid. Du kommer bland annat att:
Du jobbar i team i butiken men kommer även att samarbete med övriga roller i varuhuset så som säljare, logistik, personal shopper och avdelningschefer. Du kommer att rapportera till ansvarig avdelningschef.
Vi söker dig
Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre.
För att lyckas i rollen och trivas på Åhléns tror vi att du brinner för försäljning lika mycket som vi och har en hög servicekänsla. Du ska älska kundmötet och kunna förmedla din passion för mode på ett genuint sätt. Det är genom ditt engagemang och skapande av relationer som kunderna kommer tillbaka till oss. Det är här du briljerar och får kunden att känna sig unik. Du är flexibel, tar egna initiativ och är kreativ. Du tycker om att arbeta i team, sprida härlig energi och att uppnå resultat genom samarbete och att vara lyhörd. Du bidrar till att vi har kul tillsammans och representerar Åhléns i allt du gör! Om du gör ett bra jobb hos oss finns goda möjligheter att utvecklas och få nya utmaningar inom Åhléns.
Vi erbjuder nu flera tillsvidaretjänster med varierande tjänstgöringsgrad mellan 10-30 h/vecka. Arbetstiderna kan variera mellan 9:00-20:00 både vardagar och helger. Vi ser gärna att du kan börja hos oss under april/maj.
Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.
Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet.
Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!
För att jobba hos oss behöver du ha fyllt 18år.
10-05-2023
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!