Inaktiv platsannons

Supporttekniker till AddSecure i Mölndal

AddSecure söker efter en Supporttekniker till AddSecure.

Om tjänsten

Brinner du för teknik och vill arbeta med samhällskritiska slutkunder som räddningstjänst och blåljuspersonal? Trivs du dessutom med att arbeta med service och installation och vill jobba med den senaste tekniken inom incidenthantering? Då kanske tjänsten som supporttekniker är något för dig!

AddSecure är en ledande europeisk leverantör av premiumlösningar inom säkrad data och kritisk kommunikation. Vi förser över 50 000 kunder och partners runt om i Europa med säkra kommunikationslösningar som hjälper kunderna att skydda sina livs- och affärskritiska applikationer. Detta bidrar till att rädda liv, skydda egendom och viktiga samhällsfunktioner och att skapa affärsnytta.

Inom Smart Rescue tillhandahåller vi innovativa, livskritiska incidentresponslösningar för att säkerställa att organisationer, kristeam och räddningstjänster kan förebygga och reagera snabbt på offentliga eller personliga nödsituationer.

AddSecure är ett bolag i en spännande utvecklingsfas. Vi brinner för att förbättra säkerheten hos våra kunder och vi tillhandahåller produkter av bästa kvalité och med den senaste tekniken. Hos oss får du goda möjligheter att utvecklas i din roll.

Om rollen

I rollen som supporttekniker kommer du att ingå i ett team som ansvarar för leverans av nya system och service av befintliga. Du kommer att bedriva ärendehantering via mejl och telefon ute hos kund vilket omfattar bland annat:

  • felsökning av tekniska problem och genomförande av lämpliga åtgärder
  • installation och konfigurering av hård och mjukvara hos kund
  • att stötta i utrullning av nya applikationer
  • incidenthantering och reparation av utrustning
  • testning och utvärdering av ny teknik
  • långsiktigt arbete med kundrelationer och merförsäljning
Om dig
I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, och vi ser att du är en person som trivs med att arbeta såväl självständigt som i team. Du är van vid att planera och driva ditt arbete framåt och du ber om hjälp när det behövs. För att passa i rollen har du:
  • En gymnasial och/eller eftergymnasial utbildning, med fördel med teknisk inriktning
  • 2–3 års erfarenhet från en liknande roll
  • ett starkt tekniskt intresse. Du kanske är ljudtekniker, radioamatör, har ett stort intresse för ellära eller dylikt
Du behöver ha goda kunskaper i svenska samt engelska då det krävs i det dagliga ;

Om oss

Vi erbjuder en roll i ett företag som befinner sig i en spännande utvecklingsfas. Vi fokuserar på vår företagskultur och våra värderingar. Människor på AddSecure är vår största tillgång! För oss är det av stor vikt att bygga en kultur där våra medarbetare trivs och vill prestera. Våra värderingar är enkelhet, kundfokus, laganda och samarbete, och vi vill att alla som arbetar på företaget bidrar till dessa.

Som anställd har du Friskvårdsbidrag, tillgång till förmånsportal, pensionsavsättning och försäkringspaket.

Vill du vara en viktig del av vår spännande resa? Då ser vi fram emot att få din ansökan och välkomnar dig till den växande AddSecure familjen!

Du söker jobbet enkelt genom att svara på några frågor och bifoga CV. Skicka in din ansökan så snart det är möjligt. Vi intervjuar lö ;Vi kan inte ta emot din ansökan via mejl, och vi behöver inte ett personligt brev. Du måste vara behörig att arbeta i Sverige och vi gör säkerhetskontroll på våra slutkandidater.

Placeringsort: Göteborg, Mölndal

För mer information om tjänsten vänligen kontakta Carolina Hast, Manager Service & Support,

Publicerad den

23-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Önskad utbildningsnivå
Grundskola
Ort
Mölndal
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kundservice / Call center
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej
Språk
Svenska

Kundservice / Call Center | Heltidsjobb (förstajobb) | Grundskola