Inaktiv platsannons

Service Delivery Manager i Göteborg

Om tjänsten

Är du en lagspelare som vill ta steget upp till landslaget? Just nu söker vi på Atea Managed Services, AMS, dig som vill jobba som Service Delivery Manager i Göteborg.

Inom Atea Managed Services är vi experter på IT-drift. Oavsett om våra kunder vill outsourca delar eller hela it-driften är vi våra kunders givna driftpartner. Vi hjälper till att frigöra resurser och öka den totala effektiviteten i deras it-organisationer. Det gör vi genom att leverera kostnadseffektiva driftstjänster med högsta kvalitet oavsett kundernas krav på plattform. Det kan innebära i kundens eget datacenter, i publika molnplattformar eller i vårt eget Atea Cloud. Atea Managed Services finns i fem länder och mer än 1500 medarbetare jobbar inom området. Vi har driftpersonal i tjänst dygnet runt.

 

Din roll i laget

Du får en spännande och utmanande roll där din uppgift är att inför våra kunder, inom såväl offentlig- som privat verksamhet, ansvara för leveransen från Atea enligt överenskommen samverkansmodell. Du kommer att tillhöra ett team, där du har kollegor runt i hela Sverige, som har samma roll som du. Tillsammans delar ni erfarenheter och säkerställer att vi arbetar som en funktion för att skapa branchens bästa kundupplevelse. I din roll säkerställer du leverans utifrån gällande avtal med fokus på kundnöjdhet och kvalitetsutveckling. Kunddialoger är självklart en stor del av din vardag. Du har många kontaktytor inom Atea och samverkar med till exempel säljare, IT-specialister, processägare och kontraktsansvariga. Du kommer att tillhöra ett mycket erfaret team inom Atea Managed Services som alla har en utpräglad serviceanda och ”vill mer”-attityd. Du erbjuds här en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor, ditt kundteam och dina kunder. 


Dina arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga uppgifter i rollen som Service Delivery Manager är: 

  • Förstå kundens verksamhet och prioriteringar genom att kontinuerligt hålla dig uppdaterad om deras nuvarande och kommande behov
  • Säkerställa kundnöjdhet
  • Ansvara för och genomföra möten och leveransrapportering enligt samverkansmodell
  • Utveckla och driva förbättringsarbeten 
  • Vara lyhörd och fånga affärsmöjligheter
  • Vara kundens representant inom Atea, samt representera Atea inför kund


Vad söker vi hos dig

Som person känner du troligtvis igen dig på följande:

Du är relationsbyggare och skapar lätt kontakt med både kunder och kollegor samt ger ett förtroendeingivande och trovärdigt intryck. Du är duktig på att kommunicera och förmedla information. I stressade situationer har du förmågan att behålla lugnet och kan fokusera på rätt saker. Du är driven och affärsmässig i ditt arbete och ser alltid till kundens bästa, där återkoppling och dokumentation i alla riktningar är en självklarhet. Du är analytisk och ser möjlighet till ständiga förbättringar i leveransen. Du har en positiv inställning till förändring och du vill fortsätta utvecklas i din yrkesroll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 

För att lyckas i tjänsten som Service Delivery Manager bör du ha följande kompetens:

  • Minst ett par års erfarenhet av arbete inom it och outsourcing
  • Erfarenhet av att arbeta som Service Delivery Manager, projektledare inom IT-Infrastruktur eller som ITIL processledare (exempelvis Incident Manager)
  • Förståelse för flera olika IT-drifttjänster
  • Analytisk förmåga
  • Affärsmannaskap
  • Svenska och engelska i tal och skrift


Vårt erbjudande till dig

Hos oss får du vara med och bidra till ett smartare, effektivare och mer hållbart samhälle. Med fokus på utveckling, laganda och personligt ansvarstagande ser vi till att göra skillnad. Vi uppmuntrar och stöttar varandra, och tar vara på våra individuella förmågor, perspektiv och erfarenheter. Det är därför du är viktig för oss. För att du är du, för att du är nyfiken och för att du vill växa professionellt – och som människa. Tillsammans skapar vi laget som bygger Sverige med it. 

På Atea har vi möjlighet till ett hybrid arbetssätt där vi sätter kunden i fokus och arbetar utifrån verksamhetens behov samt våra egna som medarbetare. Det innebär att vi tänker till när vi väljer var vi ska jobba för dagen och tror på att en kombination av arbete på kontoret och på distans ökar hållbarheten, effektiviteten och arbetsglädjen. 

Ansökan och kontakt

Välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänstens innehåll eller hur det är att arbeta på Atea är du välkommen att kontakta Therése Klint, via therese.klint@atea.se  alternativt telefonnummer 08-477 47 64. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Den här rekryteringsprocessen hanteras av oss på Atea och vi undanber oss därför alla samtal och eventuella förslag från rekryterings- och bemanningsföretag. Som en del i Ateas rekryteringsprocess ingår bakgrundskontroll av slutkandidat. Atea vill vara The Place To Be, den självklara platsen för alla människor, då vi värdesätter och jobbar aktivt med mångfald och inkludering. Varmt välkommen med din ansökan!

 

Publicerad den

15-04-2025

Extra information

Status
Stängd
Ort
Göteborg
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Göteborg | IT | Heltidsjobb (förstajobb)