Inaktiv platsannons

Digital Employee Experience Manager i Stockholm

Drivs du av att jobba i en spännande miljö med varierande arbetsuppgifter? Brinner du för försäljning, kundfokus och att ge det bästa värdskapet i alla kundmöten? Då är det dags att se hit!

Om tjänsten

Arbetsuppgifter

Hela samhället ställer om mot en fossilfri framtid. Vår bransch är en av de främsta orsakerna till klimatförändringarna och om vi ska finnas kvar om tio år behöver vår affär förändras i grunden. Vi förstår det och omställningen till fossilfrihet har börjat. Vi vill leda omställningen genom att driva förändring och arbetar aktivt för att minska vårt eget klimatavtryck, såväl som att hjälpa våra kunder att göra bättre och mer hållbara val utifrån sina förutsättningar.
Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling på riktigt? Välkommen att följa med på vår resa!

Gillar du att jobba med både kort- och långsiktiga mål, visa för dig själv och andra att det omöjliga faktiskt är möjligt och har dessutom erfarenhet av digitalisering inom Employee Experience och HR?

Då kan rollen som Digital Employee Experience Manager på OKQ8 vara ditt drömjobb!

Uppdraget är att skapa enkelhet i vardagen och öka produktiviteten för våra anställda med hjälp av automatisering och modern teknik. Vårt mål är att ha en enastående intern digital kanal för effektiv kommunikation, med enkla självservicetjänster och sömlös integration med våra supportflöden.

Du kommer till en stor och komplex organisation som andas start-up med ambitioner om att digitalt omvandla den traditionella fysiska verksamheten till en omnikanalverksamhet, samt skapa en ny och modern IT-miljö där din expertis inom Digital Employee Experience kommer att vara ovärderlig. Vi driver innovation och har en tydlig målbild att digitalisera vår verksamhet från grunden med automation, AI, data och digitala kanaler i fokus.

Din roll

Du är redo att ta dig an det övergripande ansvaret för följande huvudområden:

  • Driva digitalisering, innovation och verksamhetsutveckling inom ramen för OKQ8s Digitala Produkt- och kanalutveckling.
  • Agera Product Owner för den digitala kanalen ”Workplace” (inkluderar intranät) samt våra digitala HR-lösningar. Detta inkluderar hela livscykeln med ansvar för utveckling, förvaltning & drift.
  • Säkerställa att det finns en långsiktig vision för området och att vi kontinuerligt rör oss mot den.
  • Implementera nya moderna tekniklösningar i linje med vår målarkitektur där plattformar, API first, data driven och best of breed är nyckelord.
  • Vara en proaktiv, strategisk samarbetspartner till HR, Communication, andra Produkt-, Kanal- och Plattformsägare samt vara en viktig del av vår transformation.

I rollen kommer du att arbeta både strategiskt och operativt i en verksamhet som utmärks av gemenskap och en passion för hållbar mobilitet.

Kvalifikationer

Vi söker

Din profil

  • Som person är du handlingskraftig, innovativ och resultatorienterad och håller energin uppe både i medgång och motgång. Du har ett hands-on, prestigelöst förhållningssätt i kombination med hög förmåga att leda och samarbeta med andra.
  • Ditt arbetssätt karaktäriseras av helhetstänkt och proaktivitet och du besitter en mycket god kommunikativ förmåga där du vinner människors förtroende. Du agerar i en miljö där din förmåga att skapa relationer och diskutera tekniska lösningar är lika viktiga.
  • Du har erfarenhet av ledande roller inom IT och digitalisering som tex leveransansvarig chef, produkt- eller projektledare.
  • Du har flera års erfarenhet och kompetens inom digital Employee experience, medarbetarresor, Hire-To-Retire, On/off-boarding, Workflows, Intranet och samarbetsverktyg.
  • Meriterande om du har erfarenhet av verktyg som Service Now, Sharepoint, Teams, Power Apps samt moderna HR-system.

Vi söker dig som vill vara med och transformera OKQ8 in i en digital och hållbar framtid och som vill påverka hur vi jobbar imorgon. Vi värdesätter att det ska vara roligt att gå till jobbet, därför söker vi dig som sprider en positiv energi och delar med dig av din kunskap till kollegor och övrig verksamhet.

Tjänsten är inom divisionen Digital Business & Members med placering i Stockholm.

Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterande chef Camilla Viotti , har du frågor om processen är du välkommen att kontakta HRBP Lea Mechaeikh, .

OKQ8 Scandinavia arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald.

Vi har riktigt bra förmåner
  • Tjänstepension och friskvårdsbidrag

  • Lunchbidrag som betalas ut med lönen

  • Fri läkarvård upp till högkostnadsskyddet

  • Möjlighet till ersättning vid föräldraledighet

  • Personalrabatt på våra stationer

  • 3 extra klämdagar varje år, utöver semester

  • Utbildningar via interna plattformar

  • Fler personalerbjudanden i förmånsportalen

Publicerad den

23-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Detaljhandel | Deltidsjobb