Inaktiv platsannons

Digital Channel Owner - Customer Service i Stockholm

Drivs du av att jobba i en spännande miljö med varierande arbetsuppgifter? Brinner du för försäljning, kundfokus och att ge det bästa värdskapet i alla kundmöten? Då är det dags att se hit!

Om tjänsten

Arbetsuppgifter

Vår bransch är en av de främsta orsakerna till klimatförändringarna och om vi ska finnas kvar om tio år behöver vår affär förändras i grunden. Vi förstår det och omställningen till fossilfrihet har börjat. Vi vill leda den transformationen och hjälpa våra kunder att, utifrån sina förutsättningar, minska sina klimatavtryck. Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling på riktigt? Följ med på vår resa mot en fossilfri digital framtid!

En prioriterad del i vår transformation är att effektivisera vår Customer Service och med hjälp av automatisering och ny modern teknik höja kvaliteten för både kunder och anställda.

Om du tilltalas av att driva digital transformation med målet att skapa ett hållbart samhälle, gillar att jobba med både kort- och långsiktiga mål, visa för dig själv och andra att det omöjliga faktiskt är möjligt och kanske dessutom sitter på idéer och kunskap om hur AI/ML, data, DaaP och Cloud eller annan teknik kan användas för en optimal kundservice? Då kan rollen som Digital Channel Owner för Customer Service på OKQ8 vara ditt drömjobb!

Du kommer till en stor och komplex organisation som andas start-up med ambitioner om att digitalt omvandla den traditionella fysiska verksamheten till en omnikanalverksamhet, samt skapa en ny och modern IT-miljö. I rollen kommer du att arbeta både strategiskt och operativt i en verksamhet som utmärks av gemenskap och en passion för hållbar mobilitet.

Din roll

Du är redo att ta dig an det övergripande ansvaret för följande huvudområden:

  • Ta ett livscykelansvar för våra digitala lösningar för Customer Service, från analys och business case genom utveckling/implementation till drift, förvaltning och uppföljning.
  • Säkerställa att det finns en långsiktig vision och att vi kontinuerligt rör oss mot den.
  • Skapa och underhålla en prioriterad backlog i samarbete och partnerskap med vår Customer Service-verksamhet.
  • Implementera nya moderna tekniklösningar i linje med vår målarkitektur där plattformar, API first, data driven och best of breed är nyckelord
  • Vara en proaktiv, strategisk samarbetspartner till Customer Service samt andra Produkt-, Kanal- och Plattformsägare, samt vara en viktig del av vår transformation.

Du kommer att ha en hög grad av samarbete med medarbetare inom andra avdelningar både inom divisionen och i resten av organisationen, samt med externa leverantörer och samarbetspartners.

Du agerar i en miljö där din förmåga att skapa relationer och diskutera tekniska lösningar är lika viktiga. Att i dialogen i gränslandet mellan teknik och affär kunna uttrycka dig på ett pedagogiskt sätt är en avgörande framgångsfaktor.

Kvalifikationer

Din profil

  • Som person är du handlingskraftig, innovativ, lösnings- och resultatfokuserad och håller energin uppe både i medgång och motgång. Du har ett hands-on, prestigelöst förhållningssätt i kombination med hög förmåga att leda och samarbeta med andra.
  • Ditt arbetssätt karaktäriseras av helhetstänkt och proaktivitet och du besitter en mycket god kommunikativ förmåga där du vinner verksamhetens och människors förtroende.
  • Du har erfarenhet av ledande roller inom IT och digitalisering som tex produkt- eller projektledare.
  • Du har god förståelse och kunskap om Customer Service verksamhet, processer och funktion samt erfarenhet av tekniska lösningar för området.
  • Du är tekniskt kompetent och kan ansvara för att nya lösningar är i linje med vår målarkitektur där plattformar, API first, data driven och best of breed är nyckelord

Vi söker dig som vill vara med och transformera OKQ8 in i en digital och hållbar framtid och som vill påverka hur vi jobbar imorgon. Vi värdesätter att det ska vara roligt att gå till jobbet, därför söker vi dig som sprider en positiv energi och delar med dig av din kunskap till kollegor och övrig verksamhet.

Tjänsten är inom divisionen Digital Business & Members med placering i Stockholm.

Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterande chef Camilla Viotti , har du frågor om processen är du välkommen att kontakta HRBP Lea Mechaeikh, .

OKQ8 Scandinavia arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald.

Vi har riktigt bra förmåner
  • Tjänstepension och friskvårdsbidrag

  • Lunchbidrag som betalas ut med lönen

  • Fri läkarvård upp till högkostnadsskyddet

  • Möjlighet till ersättning vid föräldraledighet

  • Personalrabatt på våra stationer

  • 3 extra klämdagar varje år, utöver semester

  • Utbildningar via interna plattformar

  • Fler personalerbjudanden i förmånsportalen

Publicerad den

18-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Detaljhandel | Deltidsjobb