Inaktiv platsannons

Driven Account Manager till Solna! i Stockholm

Om tjänsten

Söker du en rådgivande och säljande roll där du är med och förbättrar våra kunders vardag. Vi på Office Management söker nu ytterligare en driven Account Manager till vårt framgångsrika team i Stockholm som säljer komplexa IT-lösningar. 

Söker du en innovativ och modig organisation där vi tillsammans med våra kunder tar klivet in på framtidens arbetsplats. Vill du ha en chef som är coachande och mån om att du ska lyckas.

Kul, skicka in din ansöka redan i dag!

Om rollen

I den här rollen kommer du att agera rådgivare för både nya och befintliga kunder. Du hanterar hela säljcykeln och som deras självklara samarbetspartner hjälper du våra kunder skapa framtidens arbetsplats genom de helhetslösningar vi erbjuder. 

Du arbetar mot en satt budget och planerar självständigt dina aktiviteter för att nå uppsatta mål. En del i rollen är att vara avtalsansvarig över dina kund där du förväntas att säkerställa kundnöjdhet. 

I rollen som IT säljare på Office Management blir du del av ett kunnigt team med engagerade kollegor. Med en stark position på marknaden och ett välkänt varumärke ger vi dig de bästa förutsättningarna för att lyckas i din roll.

Dina primära arbetsuppgifter

Du kommer hjälper kunder med helhetslösning inom IT, såsom IT-drift, molnbaserade tjänster och support till alla typer av bolag.  Det innebär att du arbetar med behovsanalys och är en rådgivande samarbetspartner för våra kunder. Då våra erbjudande är väldigt tydliga kommer du snabbt att kunna bidra till att utveckla kunderna inom området. 

I ditt primära uppdrag ingår bland annat att:

  • Nykundsbearbetning inkl segmentering och prospektering
  • Utveckla och stärka befintliga affärer
  • Bidra till ett nära samarbete med våra samarbetspartners
  • Identifiera nya affärsmöjligheter
  • Sätta och följa upp säljbudget
  • Identifiera och genomföra aktiviteter under hela säljcykeln

Din profil

  • Du har erfarenhet av B2B-försäljning gärna specifikt IT-försäljning 
  • Du har kunskap och ett intresse för IT och digitala lösningar
  • Du har B-körkort
  • Svenska och engelska i såväl tal som skrift är ett krav 

Personliga egenskaper

För att lyckas väl i rollen krävs en hög social kompetens och en positiv grundsyn. Som person är du självgående, driven, ansvarstagande och resultatorienterad. Du vet vad som krävs för att lyckas och förstår hur du på bästa sätt ska för att vårda och utveckla dina kundrelationer. Det är viktigt att du har stort affärsfokus, är affärsmannamässig och förstår vikten av att bygga långa hållbara relationer. Du förstår vikten av att vara rådgivande när du för kunden framåt i säljcykeln. 

Vi söker dig som är envis, strukturerad och positiv.  För dig är självledarskap viktigt och du arbetar som bäst under en coachande ledare. Du är redo att anta nya spännande utmaningar och förstår att hårt arbete tillsammans med teamet kommer ge resultat.  

Du kommer till en organisation som blivit Great Place to Work-certifierade flera år i rad. Vi trivs tillsammans och ser det som en självklarhet att dela med oss av kunskap, kompetens och insikter.

För oss är work life balance viktigt. Våra chefer är närvarande, vi har en inkluderande arbetsplats och ger alltid rätt förutsättningar för våra medarbetare att utvecklas. Vi satser långsiktigt på våra medarbetare och du börjar din resa hos oss genom en gedigen onboardning.

Vårt erbjudande omfattas bland annat av;

  • En timmes träning på arbetstid varje vecka
  • En timmes utbildning/förkovring på arbetstid varje vecka
  • Möjlighet till tjänstebil
  • Great Place to Work-certifierad arbetsplats 2020, 2021, 2022, 2023
  • O.M Care: rikslunchkort, friskvårdsbidrag och förmånsportalen Benify

Övrigt
Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid

Omfattning: Heltid

Plats: Stockholm

Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning

Har du frågor om tjänsten slår du en signal till Felix Friede, Sales Manager IT på 010–8585138.

Om oss
Office Management är ett rådgivande tjänsteföretag inom IT, kommunikation och arbetsplatser. Företaget grundades 1993 och har 400 medarbetare som tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för effektivitet, samarbete och kommunikation för 8000 kunder i Norden. Office Management är klimatneutralt enligt standarden PAS2060, vilket innebär mätning, minskning och klimatkompensering av hela bolagets klimat¬avtryck. Arbetet omfattar utsläpp från hela verksamheten, inklusive produkter och tjänster som levereras till kund. Bolaget är miljöcertifierade ISO14001. Office Management ägs av Nalka Invest AB, omsatte 1.100 MSEK år 2021 och har kontor i Stockholm, Oslo, Uppsala, Tammerfors, Helsingfors, Göteborg, Malmö, Kramfors, Linköping och Luleå.


Om Office Management

Office Management är ett rådgivande tjänsteföretag inom IT, kommunikation och arbetsplatser. Företaget grundades 1993 och har 400 medarbetare som tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för effektivitet, samarbete och kommunikation för 8000 kunder i Norden. Office Management är klimatneutralt enligt standarden PAS2060, vilket innebär mätning, minskning och klimatkompensering av hela bolagets klimat¬avtryck. Arbetet omfattar utsläpp från hela verksamheten, inklusive produkter och tjänster som levereras till kund. Bolaget är miljöcertifierade ISO14001. Office Management ägs av Nalka Invest AB, omsatte 1.300 MSEK år 2022 och har kontor i Stockholm, Oslo, Uppsala, Tammerfors, Helsingfors, Göteborg, Malmö, Kramfors, Linköping och Luleå.

Grundades 1993
Medarbetare 450
Omsättning 1320 MSEK

Publicerad den

20-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Kontor / Administration | Heltidsjobb (förstajobb)