... Rollen som kundservicevärd innebär att du hjälper till att höja kundservicenivån ytterligare och säkerställa en bra kundupplevelse under hela resan i Stockholms...
Arbetsuppgifter
Rollen som kundservicevärd innebär att du hjälper till att höja kundservicenivån ytterligare och säkerställa en bra kundupplevelse under hela resan i Stockholms tunnelbana. Arbetsuppgifterna varierar beroende på station, men innebär i huvudsak att erbjuda en lugn och synlig närvaro samt en tillgänglig service för våra resenärer. Dessutom ingår det att svara på frågor och assistera vid biljettköp, bistå med service vid spärrarna, hjälpa resenärer med särskilda behov och i allmänhet vara med och skapa en tryggare tunnelbana. Vill du ha ett arbete med variation där utmärkt service är ditt ledord då du möter kunder och resenärer varje dag? Då är denna roll något för dig! Vi söker just nu Kundservicevärdar på heltid till MTR Tunnelbanan med start oktober 2023.
Som Kundservicevärd har du som mål att genom närvaro skapa trygghet för våra resenärer samt att säkerställa att våra kundmiljöer är rena, trygga och uppdaterade med rätt information. Du är den första länken i en kedja av roller som ska säkerställa att alla avvikelser i tunnelbanan saneras eller åtgärdas inom uppsatta tidsramar.
Dina huvudsakliga uppgifter är:
• Aktivt rondera och kontrollera våra kundmiljöer i syfte att detektera samt avhjälpa mindre avvikelser
• Rapportera avvikelser via ärendehanteringssystem i smartphone
• Ge kundservice till resenärer som behöver information eller hjälp
• Vara våra resenärer behjälplig vid trafikstörningar och evenemang
• Bemanna servicediskar vid kortare avlösningar
• Samla in hittegods från servicediskar till uppsamlingsstationerna samt fylla på och leverera material
• Bistå resenärer med information och hjälp för att underlätta deras resa
• Assistera vid spärrar, biljettkassor, plattformar och aktivt delta i arbetet på de olika funktionerna
• Delta i öppning och stängning samt avlösning vid raster
• Assistera närmsta chef för att säkerställa kraven på säkerhet, skyltning och att utrustningens funktionalitet är enligt standard
• Avvikelserapportera
Kvalifikationer
För att trivas i rollen som Kundservicevärd är du en person som gillar att hjälpa andra och har en god problemlösningsförmåga. Du trivs med att arbeta självständigt och tar stort eget ansvar för ditt arbete. Arbetet ställer höga krav på att arbeta noggrant och strukturerat för att detektera alla avvikelser och rapportera dessa på ett korrekt sätt. Du träffar dagligen många olika människor, ofta i en högljudd och stökig miljö, varpå du behöver ha en mycket god kommunikativ förmåga. Arbetet är mycket rörligt och du går upp mot 20 000 steg per dag i arbetet. Därför är det viktigt att du har en mycket god fysik. För att kvalificera dig för rollen som Kundservicevärd måste du vara 18 år eller äldre vid kursstart.
Vidare har du:
• Godkända gymnasiebetyg (eller motsvarande) i svenska, matematik och engelska
• Meriterande med tidigare erfarenhet av att arbeta med service i kundtäta och händelserika miljöer
• God datorvana, då registrering sker via dator och smartphone
• Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
• God kommunikativ förmåga på engelska
Ingen erfarenhet krävs
Övrigt
Vill du arbeta tillsammans med oss på MTR?
Ansök snabbt och enkelt utan CV eller personligt brev! På MTR tror vi att vem du är och vad du har för förmågor är viktigare än din tidigare erfarenhet. Därför har vi skrotat kravet på CV och personligt brev. Som ett led i vårt arbete mot en så rättvis och fördomsfri rekryteringsprocess har vi i denna process valt att samarbete med Hubert.ai
Efter ansökan kommer du att bjudas in till in en chatt-baserad intervju med vår virtuella rekryteringsassistent Hubert. Mycket smidigare för dig som kandidat. Genomför den gärna så fort du har möjlighet. Intervjun tar cirka 15-20 min att genomföra.
Som ytterligare ett led i rekryteringen använder vi oss även av personlighets- och lämplighetstester samt ett övervakat besök hos vår företagshälsovård för att säkerställa att inget riskbruk av alkohol eller bruk av droger föreligger. Inför en anställning genomför vi även en bakgrundskontroll.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekrytering@mtr.se. Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
#LI-DNP
Om MTR
MTR är en av världens främsta operatörer för järnvägsbunden trafik och har sin bas i Hongkong. I Sverige är vi över 6200 kollegor som driver tunnelbanan och pendeltågen i Stockholm, snabbtåget MTRX mellan Göteborg och Stockholm, fordonsunderhållsbolaget MTR Tech och MTR Facility Management, samt även Mälartåg. Vårt uppdrag är att underlätta människors vardag och länka samman och utveckla hållbara samhällen.
För mer information om MTR besök .
Sedan 2009 innehar MTR Tunnelbanan helhetsansvaret för planering, drift och underhåll av Stockholms tunnelbana på uppdrag av AB Storstockholms Lokaltrafik (SL). Varje dag genomförs drygt 1 miljon resor hos oss. Det motsvarar nästan hälften av alla resor med kollektivtrafik i Stockholms län. Vi nöjer oss inte med att vara bäst i klassen på tunnelbana, vårt arbete handlar om att göra skillnad på plattformen, på tågen och i människors liv. Vi samarbetar med flera olika aktörer i Stockholm för att tunnelbanan ska vara tillgänglig för alla. Det är detta vi kallar för Stockholms blodomlopp.
Anställningens omfattning
Observera att denna annons avser tillsvidareanställning med start 2/10. Anställningen inleds med en ca två veckors lång utbildning på heltid. Säkerställ gärna att du kan vara tillgänglig innan du lämnar in din ansökan. Utbildningen är betald och kräver 100% närvaro, engagemang och godkända resultat.
Ansökan
Anställning
Antal annonserade arbetstillfällen: 8
Kontakt
Kontaktpersoner
rekrytering@mtr.se
Läs mer
Läs mer:
16-06-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!