Inaktiv platsannons

Grand Curiosa Hotel söker Service Manager Café Agnes & Bar Compagniet i Göteborg

Om tjänsten

Grand Curiosa Hotel söker Service Manager Café Agnes & Bar Compagniet
Liseberg AB

Nyöppnade Liseberg Grand Curiosa Hotel kommer tillsammans med vattenvärlden Liseberg Oceana (öppnar 2024) skapa en helt ny plattform för våra gäster, varumärket Liseberg och för nya besöksanledningar till staden Göteborg. Vi behöver utöka den grupp av nyckelspelare som tillsammans bidrar till Lisebergs största satsning någonsin. Nu söker vi dig som vill bidra till att forma gästernas hotellupplevelse! 

Stig in genom dörrarna till ett magiskt hotell som väcker nyfikenhet och äventyrslust med kuriositeter, knasigheter och märkvärdigheter i varje hörn!

Service Manager Café Agnes och Bar Compagniet
I denna tjänst ansvarar du för den operativa driften i Café Agnes och Bar Compagniet. Här serveras magisk fika och spännande och smakrika drinkar. Hela hotellet kan ta emot över 2000 gäster vilket innebär många hungriga och törstiga besökare. Som Service Manager är du ansvarig för att leda och fördela arbetet för café- och barpersonalen så att möjlighet ges för enastående upplevelser för våra gäster.

Grand Curiosa Hotel är ett unikt hotell som erbjuder spännande möjligheter där du som Service Manager kommer att ha möjlighet att sätta din prägel på arbetssätt och processer för Café Agnes och Bar Compagniet med stöd av F&B Manager. Här finns öppna ytor och unika miljöer, helt enkelt en arbetsplats som du och ditt team fyller med kreativitet och glädje. Vi lever våra värdeord Omtanke, Kreativitet, Säkerhet, Kvalitet och Glädje och som Service Manager söker vi dig som är prestigelös, närvarande och beredd att göra om och göra nytt. Du och ditt team spelar en viktig roll i skapandet av en atmosfär och kulinarisk upplevelse där våra gäster har möjlighet att ta en paus från vardagen och alla måsten, ha roligt och skapa minnen tillsammans. Utöver Café Agnes verksamhet ansvarar du även för att sjösätta och driva vårt unika koncept på Bar Compagniet, där du ser till att såväl hotellgäster som drop-in gäster möts av en gemytlig och annorlunda barmiljö. 

Inom ditt ansvarsområde ingår även sedvanliga uppgifter som att sätta och styra mot ekonomiska mål för ditt ansvarsområde, effektivisera och resursplanera verksamheten, och du har arbetsmiljö- och miljöansvar samt brand- och säkerhetsansvar. Tillsammans med dina hovmästare är du även delaktig i rekrytering, introduktioner och utbildningsinsatser, och behöver lägga mycket tid och kraft på att introducera och vägleda många nya kollegor.

Vem är du?
Vi tror att du är senior i rollen som Service Manager, med minst 8 års erfarenhet av arbete inom hotell- och restaurangbranschen. Relevant utbildning inom hotell och restaurang samt annan erfarenhet inom servicebranschen är meriterande. Du ska besitta goda mat- och vinkunskaper och vi ser gärna att du har minst 4 års erfarenhet av en ledande position i en restaurang där budget- och personalansvar ingått.

Har du tidigare erfarenhet av stora som små event- och gruppbokningar är det önskvärt. Dina tidigare erfarenheter vittnar om bredd och variation inom ditt yrkesområde, där du behärskar att hantera större gästnivåer. God datavana och goda kunskaper i Excel och Word är önskvärt. Vi värdesätter om du har ett brinnande hållbarhetstänk i ditt arbete och bidrar till att Liseberg tar steget mot ökad hållbarhet. Vi söker dig som besitter förmågan och viljan att skapa oförglömliga höjdpunkter för våra gäster.

Du är en trygg ledare och förebild som gärna har arbetat i uppstartsfas i liknande tjänst, men som också vill jobba långsiktigt och utvecklande när vardagen rullar på. Du kan hantera stora arbetsgrupper där många olika kulturer representeras och du sprider yrkesstolthet och värme bland dina medarbetare. Det innebär stor vikt vid tydlighet och kommunikation med möjlighet att kunna uttrycka sig väl både på svenska och engelska. Vi söker dig som har erfarenhet och kunskap att stötta engagerade nya medarbetare i branschen med viljan att lära ut och förmågan att både ge och ta emot feedback.

Ditt ledarskap präglas av prestigelöshet och ärlighet samtidigt som du inte tvekar att hjälpa till där det behövs som stöd för dina medarbetare där du kan coacha, utveckla och uppmuntra. Vi ser att du har lätt för att hitta nya lösningar och gillar att ha möjlighet att förändra och utveckla. En analytisk förmåga och ett ekonomiskt tänk är också något som vi värdesätter högt i våra ledarroller. Du ser dina medarbetare, sätter upp mål och ger återkoppling kontinuerligt. Du skapar team som har roligt tillsammans och sprider glädje!

Vi ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter då vi strävar mot en bred representation i organisationen.

Publicerad den

19-05-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Göteborg
Typ av jobb
Promotion / Eventpersonal
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej