Inaktiv platsannons

Accounts Assistant till KP - förnybar energi i Västerås

Drivs du av att jobba i en spännande miljö med varierande arbetsuppgifter? Brinner du för försäljning, kundfokus och att ge det bästa värdskapet i alla kundmöten? Då är det dags att se hit!

Om tjänsten

Arbetsuppgifter

Har du tidigare erfarenhet inom ekonomi och förstår ekonomiska flöden samt olika områden inom redovisning? Trivs du med att arbeta nyfiket och hjälpsamt i ett snabbt tempo tillsammans med ett glatt och härligt team? Nu behöver vår ekonomiavdelning en ekonomiassistent som vill vara med på vår tillväxtresa och omställning mot hållbar energi.

Om rollen:

Hos oss på KP får du 6 kollegor som tillsammans strävar efter att utföra arbetsuppgifter efter våra värderingar: enkelhet, passion och tillsammans. Som ekonomiassistent på KP bidrar du med att hjälpa dina kollegor och hela organisationen genom att underlätta, utveckla befintliga rutiner och säkerställa att de följs av företagets anställda.

Ansvarsområden:

  • Hantering av leverantörsreskontra inklusive matchning av varufakturor mot inköpsorder.
  • Betalning av leverantörsfakturor.
  • Bokföring av kundinbetalningar.
  • Besvara frågor från organisationen och externa parter i form av hantering via gemensam mailinkorg.
  • Kundfakturering och vidarefakturering av kostnader.
  • Kreditering av returer och reklamationer.
  • Delaktig i uppföljning av sena betalare.
  • Stängning av leverantörsreskontran samt periodisering av leverantörsfakturor.

Rollen rapporterar till Accounting Manager, och utgår från KPs huvudkontor i Västerås med möjlighet till distansarbete. Du erbjuds en tillsvidareanställning med inledande 6 månaders provanställning.

Kvalifikationer

Vi söker:

Vi söker dig som vill och är öppen för att lära dig mer. Hos oss arbetar du i en företagskultur där tempo är vår motor med ett framåtriktat fokus på en hållbar framtid. Därför är det viktigt med en positiv inställning till förändringar. Att hjälpa dina kollegor och vara serviceminded ligger dig varmt om hjärtat, och därför värnar du om att ha goda, produktiva och trevliga relationer på arbetsplatsen. Som person är du social, uppgiftsorienterad och har förmåga att vara flexibel, noggrann och analytisk i ditt arbete.

Dina kvalifikationer:

  • Minst gymnasial utbildning med inriktning ekonomi
  • +1 års erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra och liknande uppgifter
  • Mycket goda kunskaper inom Officepaketet (Excel)
  • Meriterande med tidigare erfarenhet av Sage eller Palette
  • Flytande i tal och skrift på svenska samt engelska
Vi har riktigt bra förmåner
  • Tjänstepension och friskvårdsbidrag

  • Lunchbidrag som betalas ut med lönen

  • Fri läkarvård upp till högkostnadsskyddet

  • Möjlighet till ersättning vid föräldraledighet

  • Personalrabatt på våra stationer

  • 3 extra klämdagar varje år, utöver semester

  • Utbildningar via interna plattformar

  • Fler personalerbjudanden i förmånsportalen

Publicerad den

19-05-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Västerås
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Västerås | Detaljhandel | Deltidsjobb