Inaktiv platsannons

Business Controller till Åhléns huvudkontor i Stockholm

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Ayad Al-Saffar är huvudägare och vd för Åhléns.

Om tjänsten

  • Ansök senast: 30 juni 2023
Arbetsuppgifter

Vi på Åhléns söker nu en analytisk Business Controller för att stärka upp vårt Business Control team. Business Control är en central funktion som utgör ett viktigt affärsstöd till den operativa verksamheten och ledningen.

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag.

Vi erbjuder dig

Som Business Controller arbetar dy brett med löpande uppföljningar, analyser och sammanställning av rapporter. Det är en mycket varierad roll och passar dig som gillar att driva egna projekt från start till mål tillsammans med verksamheten. Du kommer ingå i ett team med 6 andra Controllers som du har ett nära samarbete med för utveckling av modeller och rapporter.

I rollen ingår bland annat:

  • Månads- och kvartalsrapportering till ledning, styrelse och ägare
  • Löpande uppföljning av finansiell utveckling för Åhléns
  • Kostnadsuppföljning huvudkontor
  • Business Partner till avdelningschefer
  • Uppföljning av investeringar och projekt
  • Budget- och prognosarbete
  • Utveckla avdelningens metoder, modeller och rapporter
  • Beslutsstöd och analys mot den operativa verksamheten och ledningen
  • Delta i, och driva affärsutvecklande projekt.
Kvalifikationer

Vi söker

Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. För att du ska trivas i rollen ser vi att du tar med dig:

  • Några års arbetslivserfarenhet av en liknande roll, gärna från detaljhandel eller från revisionsbyrå
  • Mycket goda kunskaper i Excel och Powerpoint
  • Goda muntliga och skriftliga kunskaper i både svenska och engelska
  • Goda kunskaper i Power BI eller motsvarande system samt finansiella rapporterings- och planeringsverktyg är meriterande
  • Konsultbakgrund är meriterande

Som person gillar du att driva förändring samt att vara både operativ och strategisk i ditt arbete. Du är affärsdriven och ansvarstagande. Eftersom vi är i en förändringsfas tror vi att du är en lagspelare som gillar att jobba i ett högt tempo.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Du är placerad på Åhléns huvudkontor på Dalagatan i Stockholm.

Urval sker löpande, passa på att skicka in din ansökan redan idag!

Publicerad den

17-05-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej