Inaktiv platsannons

Säljcoach till Åhléns i Göteborg

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Ayad Al-Saffar är huvudägare och vd för Åhléns.

Om tjänsten

  • Ansök senast: 30 juni 2023
Arbetsuppgifter

Som Sveriges ledande varuhuskedja har vi möjlighet att verkligen göra skillnad. Just nu är vi i en förändringsfas med oändliga möjligheter och söker en Säljcoach för att stärka och utveckla våra medarbetare. Vi har utvecklat en helt ny shoppingsupplevelse – med ökad bemanning, tydligare specialistsäljare, nytt servicekoncept med utbildning och coachning. I ännu fler varuhus. För att vi ska kunna ge våra kunder personlig service och skapa Sveriges bästa kundupplevelse kommer du som Säljcoach att spela en central roll under förändringsresan genom att öka våra säljresultat och säkerställa en positiv kundupplevelse i våra varuhus.

Vi är ett folkkärt varumärke, och vill även i framtiden spela en viktig roll i våra stadskärnor. Vi ska vara stadens hjärta och en självklar samlingsplats för våra gäster. Häng med på vår förändringsresa, och utvecklas tillsammans med oss!

Vi erbjuder dig
I rollen som Säljcoach ansvarar du för att leda, coacha och utveckla våra medarbetare för att skapa goda förutsättningar till en positiv kundupplevelse.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Coacha och utveckla säljare, säljledare, avdelnings- och varuhuschefer för att säkerställa att de når sina individuella och gemensamma mål
  • Genomföra träningar och workshops både digitalt och fysiskt för att förbättra försäljningstekniker, produktkännedom och kundservicefärdigheter
  • Se till att medarbetare utvecklas genom kontinuerlig feedback för att optimera deras förmåga att erbjuda en personlig och engagerande kundupplevelse
  • Samarbeta med regionschefer och varuhuschefer för att utveckla och implementera försäljningsstrategier och servicekoncept i våra varuhus
  • Följa upp försäljningsresultat och analysera nyckeltal för att identifiera förbättringsområden och vidta åtgärder samt sätta handlingsplaner

Detta är en ny roll hos oss med stora möjligheter att forma rollen framåt. Utveckling är en naturlig del av vår vardag på Åhléns.

Kvalifikationer

Vi letar efter
För att få rätt förutsättningar i rollen som Säljcoach tror vi att du har tidigare erfarenhet av försäljning och ledarskap där du har coachat andra medarbetare för att nå gemensamma mål. Du har på så sätt god förståelse för säljprocessen och har en förmåga att analysera försäljningsdata. Vidare ser vi att du är bra på att kommunicera och uppskattar att inspirera och motivera dina kollegor.

Som person är du resultatorienterad och har förmågan att driva och uppnå uppsatta mål. Då du kommer bli en del av ett bolag i förändring är du flexibel och har en förmåga att ta initiativ och kan prioritera dina arbetsuppgifter.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med inledande 6 månaders provanställning. Du är placerad på Åhléns Huvudkontor på Dalagatan 100 vid Odenplan. Resor till Göteborg förekommer, mer regelbundet första 6 månaderna.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!

Mångfald och hållbarhet är en frågor som ligger oss varmt om hjärtat. Är det här frågor som du också tycker är viktiga? Då kommer vi säkert att trivas ihop. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!

Publicerad den

25-05-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Göteborg
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Göteborg | Detaljhandel | Deltidsjobb