Inaktiv platsannons

Systemförvaltare IT infrastruktur & säkerhet i Stockholm

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Ayad Al-Saffar är huvudägare och vd för Åhléns.

Om tjänsten

  • Ansök senast: 13 augusti 2023
Arbetsuppgifter

Åhléns har genomgått stora förändringar och som Sveriges ledande varuhuskedja har vi möjlighet att verkligen göra skillnad. Just nu är vi i en förändringsfas med oändliga möjligheter och söker en Systemförvaltare för att stärka och driva vår IT-drift. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag.

Vi erbjuder dig

Med målet att ha funktioner som hanteras i en modern, flexibel, skalbar och kostnadseffektiv lösning för infrastruktur och drift söker vi nu en Systemförvaltare inom Infrastruktur & Säkerhet. I rollen som Systemförvaltare agerar du som samordnare och kravställare och du kommer ha stora möjligheter att driva förändringsarbete och projekt inom områdena.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Projektledning och samordning av drift/infrastruktur
  • Hantering av leverantörer såsom avtalsefterlevnad, uppföljning av SLA, viten etc.
  • Ansvar kring kostnadsuppföljning, operativ effektivitet och stabilitet
  • IT-samordning vid varuhusetablering/förändring
  • Processeffektivisering
  • Konsolidering
  • Driftfunktionsetablering
  • Teknisk resurs inom större projekt

Som Systemförvaltare Infrastruktur/säkerhet är du en del av ett kunnigt team på 6 personer och du kommer arbeta nära/samarbeta med övriga team inom IT samt olika samarbetspartners.

Kvalifikationer

Vem är du?

Vi på Åhléns är övertygade om att genom att vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgångar och entusiasm, gör vi varandra bättre.

Till oss tar du med dig:

  • Tidigare erfarenhet och kunskaper inom områdena Digital Arbetsplats, Nätverk och AD-arkitektur
  • Kompetens inom cloud eller hybrida lösningar
  • Erfarenhet av detaljhandeln samt IT-miljöer med stora transaktionsmängder och höga volymer
  • Erfarenhet av att driva projekt
  • Erfarenhet av ServiceDesk- och supportprocesser (ITIL)
  • Erfarenhet av outsourcad IT-leverans och leverantörsstyrning

Vi tror att du kommer trivas i rollen om du uppskattar samarbete och har ett affärsmässigt arbetssätt. Då du kommer att arbeta tvärfunktionellt och ha kontakt med många olika delar av organisationen ser vi att du är kommunikativ och initiativtagande.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande sex månaders provanställning och vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Tjänsten är placerad på Åhléns huvudkontor på Dalagatan i Stockholm

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Mångfald och hållbarhet är frågor som ligger oss varmt om hjärtat. Är det här frågor som du också tycker är viktiga? Då kommer vi säkert att trivas ihop. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!

Publicerad den

16-05-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej