Inaktiv platsannons

Personalkoordinator till Gästverksamhet attraktion (tillsvidareanställning) i Göteborg

Om tjänsten

Personalkoordinator till Gästverksamhet attraktion (tillsvidareanställning)

Ta ditt nästa karriärsteg tillsammans med Liseberg. Lisebergs mål är att bli en av Sveriges bästa arbetsplatser. Mer konkret betyder det att vi vill erbjuda bästa möjliga arbetsplats för våra medarbetare. Vi är säkra på att genom engagerade medarbetare skapas lojala gäster som i sin tur leder till verksamhetens lönsamhet och tillväxt. Just nu söker vi vår nästa kollega inom Gästverksamhet attraktion.

Är du en administrativ stjärna med känsla för struktur och planeringsarbete? Drivs du av att arbeta med varierande arbetsuppgifter i en miljö där det alltid händer någonting? Då kanske du är nästa kollega i vårt team av personalkoordinatorer på Attraktion!

Attraktionerna utgör själva hjärtat av Lisebergs nöjespark och är för många gäster anledningen till besöket på Liseberg. Gästverksamhet attraktions uppgift är att med bemötande och säkerhet i fokus se till att våra gäster får oförglömliga upplevelser under sitt besök hos oss. Totalt är vi 14 tillsvidareanställda som i olika roller arbetar året runt med verksamhetens planering, utveckling och operativa drift. Hanteringen av personalplanering, bemanningsfrågor och annan betydelsefull administration sker med hjälp av våra fantastiska personalkoordinatorer.

I rollen som personalkoordinator för Gästverksamhet attraktion kommer du att:

Utföra ett viktigt arbete där du ansvarar för bemanningsplanering, schemahantering och resursoptimering inom Gästverksamhet attraktion. Utgöra ett viktigt stöd för både gästverksamhetens områdeschefer och alla medarbetare som jobbar på våra attraktioner. Du kommer vara delaktig i bemanningsplanering vilket innebär allt från rekrytering, utbildning, schemaläggning till våra medarbetares arbetsdag i parken. Du arbetar främst med administrativa processer men har självklart medarbetarens och gästens perspektiv med dig i ditt dagliga arbete.

Du kommer även att:

  • Säkra att vi är fullt bemannade med personal på våra attraktioner under nöjesparkens öppna dagar. Vid oförutsedda avvikelser i bemanningen justerar du schemaläggningen efter behov.
  • Vara delaktig i bemanningsplaneringen från rekrytering, utbildning, schemaläggning till att följa våra medarbetares arbetsdag i parken.
  • Resursoptimera vid schemaläggningens planering samt supportera områdeschefer med attestering och hantering i våra tidsboknings- och lönesystem.
  • Ha nära kontakt med våra medarbetare i driften men också en tät dialog med områdeschefer och arbetsledare i gästverksamheten.
  • Supportera områdeschefer med administration, analys och verksamhetsuppföljning av nyckeltal och KPI:er.
  • Vara delaktig i gästverksamhetens kontinuerliga utvecklingsarbete där du aktivt bidrar med förslag på förbättringar av arbetssätt och rutiner.
  • Ingå i Attraktions samordningsgrupp, tillsammans med tre personalkoordinatorer och en områdeschef.

Vi tror att du har med dig:

Vi söker dig som är noggrann och organiserad ut i fingerspetsarna med fallenhet för administration och planeringsarbete. Du är en god kommunikatör med utpräglad servicekänsla och samarbetsförmåga.

Vidare ser vi gärna att du:

  • Har tidigare erfarenhet av administrativt arbete och schemaläggning, har du erfarenhet av Quinyx och eller Sympas system blir vi extra glada
  • Har mycket god datorvana och lätt för att snabbt sätta dig in i olika system samt bidra till att utveckla dem.
  • Är kommunikativ i ditt tillvägagångssätt och behärskar både engelska och svenska i tal och skrift .
  • Har god datorvana i Office-paketet men självklart är du även nyfiken att lära dig nya system.
  • Tidigare arbete på Liseberg med förståelse för vår verksamhet ser vi mycket positivt på
  • Gymnasial utbildning är ett krav 

Förutom att du präglas av Lisebergs värdeord: glädje, säkerhet, omtanke, kvalitet och kreativitet, tror vi att du har följande egenskaper:

  • Lösningsorienterad med en positiv grundsyn och inställning.
  • Fokuserad och effektiv i ditt arbete.
  • Initiativrik och nyfiken på att hitta lösningar för en optimal och smidig hantering av personalbemanningen.
  • Du har lätt för att arbeta tillsammans med andra men kan ta självständiga beslut.

Publicerad den

16-05-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Göteborg
Typ av jobb
Promotion / Eventpersonal
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej