Inaktiv platsannons

Säljare med diskansvar på The Body Shop till Åhléns City Stockholm

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Ayad Al-Saffar är huvudägare och vd för Åhléns.

Om tjänsten

  • Ansök senast: 5 september 2023
  • Arbete på plats
Arbetsuppgifter

Drivs du av försäljning och service och har skönhet som en stor passion?

Hos oss på Åhléns City Stockholm ska shoppingen vara en upplevelse. Kunden ska inspireras och guidas till noga utvalda varumärken och lösningar för livets alla stunder. Som säljare med just dina kunskaper inom skönhet ska du vara den som ge våra kunder just detta.

Tycker du om att leda och inspirera andra medarbetare samtidigt som du har kunskap om hudvård och makeup? Drivs du av försäljning, service, människor och skönhet?

Vi erbjuder dig

Som säljare med kunskaper inom hudvård och makeup är ditt uppdrag att bidra till försäljningen på vår skönhetsavdelning. Det gör du genom att ta aktiva kundkontakter och erbjuda den bästa servicen som överträffar kundens förväntningar. Du kommer bland annat att:

  • Driva och utveckla The Body Shop efter uppsatta mål, budgetar och KPI:er
  • Genom din personlighet, säljkunskap och produktkännedom skapa nöjda kunder som alltid känner sig välkomna
  • Säkerställa en inspirerande och säljande varuhusmiljö som skapar den bästa kundupplevelsen
  • Arbeta med merförsäljning genom kampanjer och aktiviteter
  • Leda, coacha och inspirera dina medarbetare

I rollen som säljare med diskansvar behöver du ständigt vara uppdaterad inom ditt expertområde för att kunna ge värdefulla tips och råd till våra kunder. Du jobbar i team tillsammans med andra roller i varuhuset till exempel Visual Merchandiser som ansvarar för varuhusets totala säljmiljö och Säljare på andra avdelningar. Du kommer att rapportera till Avdelningschef för skönhet.

Kvalifikationer

Vi letar efter

Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till oss tar du med dig:

  • Arbetslivserfarenhet från försäljning/service, gärna inom detaljhandeln och skönhet
  • Erfarenhet av att leda medarbetare och utveckla team med goda resultat
  • En stolthet i att ge den bästa servicen och göra kunden nöjd

För att lyckas i rollen och trivas på Åhléns tror vi att du brinner för försäljning lika mycket som vi och har en hög servicekänsla. Du tycker om att ta ansvar och är en driftig och initiativtagande person. Du har en motiverande ledarstil där du får andra att växa och har lätt för att ge feedback på ett som engagerar andra. Om du gör ett bra jobb hos oss finns goda möjligheter att utvecklas och få nya utmaningar inom Åhléns.

Tjänsten är ett vikariat på 34,25 h/vecka fram till 5/6-2024. Arbetstiderna kan variera mellan kl. 09.00 och 20.00 och du jobbar på schema som sträcker sig över helger och vardag.

Urval kan komma att ske löpande, skicka in din ansökan redan idag!

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet.

Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!

För att jobba hos oss behöver du ha fyllt 18 år.

Publicerad den

25-05-2025

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Detaljhandel | Deltidsjobb