Inaktiv platsannons

Payroll Specialist (vikariat) i Västerås

Drivs du av att jobba i en spännande miljö med varierande arbetsuppgifter? Brinner du för försäljning, kundfokus och att ge det bästa värdskapet i alla kundmöten? Då är det dags att se hit!

Om tjänsten

Arbetsuppgifter

Hela samhället ställer om mot en fossilfri framtid. Vi vill leda utvecklingen i branschen genom att driva förändring och arbetar aktivt för att minska vårt eget klimatavtryck, såväl som att hjälpa våra kunder att göra bättre och mer hållbara val utifrån sina förutsättningar. Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling på riktigt? Välkommen att följa med på vår resa!

Som Payroll Specialist kommer du att arbeta brett med hela löneprocessen i lönesystemet Hogia Lön+. En viktig del av arbetet rör lönehanteringen och avtalshantering för stationspersonal, som du kommer i kontakt med för att ge support och stöd via mail och telefon. Utöver support ingår även löpande lönearbete som till exempel; intyg, beräkna årsinkomst, hantera korrigeringar, löneskulder, tolka avtal och utredningar. Även administration gällande försäkringar och pensioner samt systemförvaltning och viss lönebokföring hanteras inom gruppen. Som stöd för tidredovisning och schemahantering används Quinyx.

Tjänsten är placerad inom det skandinaviska Payroll-teamet med placering i Västerås. Teamet består idag av fem medarbetare tillsammans hanterar ni ca löner 4 000 löner i fem olika kollektivavtal inom OKQ8 Scandinavias anställda samt för externa kunder. Tillsammans ansvarar ni för att effektivisera, förenkla och tydliggöra våra processer.

Kvalifikationer

Vi söker

Vi söker dig som har gått en yrkeshögskoleutbildning med inriktning lön alternativt några års erfarenhet inom lön. Du är driven, utåtriktad, positiv och serviceinriktad. Vi tror att du är prestigelös och gillar att arbeta i en föränderlig miljö där du kan bidra med din kunskap och ditt engagemang. Du vill vara med i ett sammanhang där du genom att ha kul tillsammans med dina kollegor skapar förutsättningar för ett gott samarbete och en hög servicenivå. Du är noggrann, strukturerad och tar ansvar för givna deadlines. Med många saker på gång samtidigt krävs det att du är stresstålig och orädd att ta egna beslut.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Arbeta självständigt inom löneområdet
  • Tolka kollektivavtal
  • Hantera anställningsavtal
  • Hantera korrigeringar, löneskulder och utredningar
  • Uppgifter till olika myndigheter
  • Hantering av förmåner och pensioner
  • Uppgifter till ekonomiavdelningen
  • Systemadministration
  • Supporta våra chefer personalfrågor och i Quinyx
  • Arbeta i Hogia Lön +, Hogia Personal, Quinyx

Detta är en tidsbegränsad anställning (vikariat) under 12 månader med eventuell möjlighet till förlängning.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Linnéa Lindell via 070-7990166 alternativt Har du frågor om rekryteringsprocessen vänligen kontakta HR Business Partner Lea Mechaiekh via

OKQ8 Scandinavia arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald.

Vi har riktigt bra förmåner
  • Tjänstepension och friskvårdsbidrag

  • Lunchbidrag som betalas ut med lönen

  • Fri läkarvård upp till högkostnadsskyddet

  • Möjlighet till ersättning vid föräldraledighet

  • Personalrabatt på våra stationer

  • 3 extra klämdagar varje år, utöver semester

  • Utbildningar via interna plattformar

  • Fler personalerbjudanden i förmånsportalen

Publicerad den

09-04-2025

Extra information

Status
Stängd
Ort
Västerås
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Västerås | Detaljhandel | Deltidsjobb