Vi på IP-Only älskar det fria och öppna Internet. Vi är telekomutmanaren som digitaliserar hela Sverige. Vår passion är såväl tekniken som människorna som gör allt möjligt. Hos oss får våra kunder personlig och nära service och du som medarbetare har möjlighet att verka i en organisation som ser individen och där du kan påverka. Vi växer så det knakar och i dagsläget är vi ca 350 medarbetare med huvudkontor i Uppsala.
IP-Only är fiberutmanaren som digitaliserar Sverige. På kort tid har vi tagit en självklar plats på villafiber-marknaden. Det gör att det finns en stor efterfrågan på våra tjänster och för att kunna fortsätta ha den nära kundrelation vi alltid eftersträvar söker vi nu efter ett kundombud med ansvar för våra sociala medier.
Du kommer sitta i öppna, nybyggda och ljusa lokaler precis vid Uppsala Station, med utsikt över hela staden. Vi ger våra anställda frihet och flexibilitet, för att ni ska kunna hitta en balans mellan arbetsliv och privatliv. Vi försöker också ha roligt tillsammans, vilket är lätt när vi har så fantastiska medarbetare.
Vad kommer du att få göra hos oss?
Vi behöver hjälp med att bygga upp en ny funktion med ett operativt ansvar för kundresan på sociala medier. Du kommer att stärka vårt varumärke genom att, med din kompetens och din erfarenhet, sätta upp rutiner och vara kontaktyta på bland annat Facebook där våra privatkunder ofta ställer frågor. Förutom den dagliga hanteringen av dessa frågor och vår närvaro på sociala medier kommer du också arbeta långsiktigt med att säkerställa att vi har flöden, rutiner och bemötande som sätter kunden i fokus.
Du kommer att arbeta tätt med såväl kundsupporterande funktioner som mot vår kommunikationsavdelning. Det är viktigt att IP-Onlys budskap är det samma i samtliga kanaler och där blir vår kommunikationsavdelning en viktig samarbetspartner i ditt dagliga arbete.
Som kundombud hos oss kommer du också arbeta med kundsituationer som av olika anledningar behöver redas upp och där våra vanliga kanaler inte räcker till. Ditt område är konsumentaffären och vi ser att din erfarenhet inom detta område kommer stötta dig i de utmaningar som uppstår.
Vem är du?
För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en god kunskap om konsumentmarknaden, gedigen erfarenhet av arbete i sociala medier och trivas med att ge kundservice och att lösa problem. Precis som oss, brinner du för att kunden ska känna sig sedd, hjälpt och ha en bra känsla efter att varit i kontakt med oss.
Som person är du engagerande och trivs med att vara den som visar vägen. Du är trygg i dig själv och har en fingertoppskänsla när det kommer till kvalité och affärsmannaskap. Du vågar lita på dina beslut och kan förmedla den tryggheten till kunden.
Då ditt främsta arbetsredskap kommer vara det skrivna språket är det viktig att du är noggrann i hur du uttrycker dig och är helt obehindrad i både svenska och engelska.
Om jag får gissa på två egenskaper som verkligen utmärker dig, så är det att du är lösningsorienterad och att du verkligen tycker om att arbeta med olika typer av människor!
30-03-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!