Inaktiv platsannons

Accounts Assistant till OKQ8 Scandinavia Vikariat i Västerås

Drivs du av att jobba i en spännande miljö med varierande arbetsuppgifter? Brinner du för försäljning, kundfokus och att ge det bästa värdskapet i alla kundmöten? Då är det dags att se hit!

Om tjänsten

Arbetsuppgifter

Hela samhället ställer om mot en fossilfri framtid. Vi vill leda utvecklingen i branschen genom att driva förändring och arbetar aktivt för att minska vårt eget klimatavtryck, såväl som att hjälpa våra kunder att göra bättre och mer hållbara val utifrån sina förutsättningar. Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling på riktigt? Välkommen att följa med på vår resa!

Shared Service inom OKQ8 genomgår en transformationsresa med fokus på att skapa en högre grad av automatiserade och digitaliserade processer. Vill du vara en del av denna resa och samtidigt tillhöra ett glatt, öppet, hjälpsamt och engagerat team?

Hos oss på OKQ8 i teamet Cash Accounting, Treasury Operations & Billing blir du en del av ett team på 9 medarbetare. Cash Accounting, Treasury Operations & Billing tillhör avdelningen Shared Service. På kontoret i Västerås jobbar 55 medarbetare.

Ansvarsområden:

  • Kundfakturering
  • Löpande redovisning
  • Avstämning av balanskonton
  • Reskontraavstämningar
  • Utveckla och effektivisera rutiner och processer som del i Shared Service transformationsresa till en mer automatiserad och digitaliserad verksamhet
  • Besvara frågor från kollegor och kunder i form av hantering av gemensam mailkorg och gemensamt grupptelefonnummer
  • Säkerställa att arbetsuppgifterna håller hög nivå och sköts enligt lagkrav och god redovisningssed
Kvalifikationer

Vi söker

Vi söker dig som är öppen, kommunikativ och har en positiv inställning till förändringar. Du har erfarenhet av utveckling av arbetssätt och processer. Du trivs med att arbeta i team men kan också arbeta självständigt. Tillsammans med övriga i teamet tar du ett gemensamt ansvar för leverans enligt tidplan mot kunden. Vidare har du förmåga att vara flexibel, noggrann och analytisk och kan leverera arbetsuppgifter mot deadlines som ofta innebär att du behöver prioritera bland dina uppgifter.

Kvalifikationer:

  • Högskoleexamen eller motsvarande inom ekonomi
  • Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i ett bolag/funktion som genomgått en transformation av arbetssätt och processer
  • Erfarenhet av process- och automatiseringsoptimering
  • Goda kunskaper inom Officepaketet
  • Meriterande med erfarenhet av Microsoft Dynamics AX

Kontakt

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Carina Ljunggren, Group Manager Cash Accounting, Treasury Operations & Billing, på tel. 070 – 268 02 81 eller via
e-post För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Johanna Scarlett, People Business Partner, på tel. 076 – 696 74 57 eller via e-post

Tjänsten är ett föräldravikariat från april/maj och ca 1,5 år framåt.

Vi arbetar med löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Sista ansökningsdatum är 2024-02-23.

Varmt välkommen med din ansökan!

OKQ8 Scandinavia arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald.

Vi har riktigt bra förmåner
  • Tjänstepension och friskvårdsbidrag

  • Lunchbidrag som betalas ut med lönen

  • Fri läkarvård upp till högkostnadsskyddet

  • Möjlighet till ersättning vid föräldraledighet

  • Personalrabatt på våra stationer

  • 3 extra klämdagar varje år, utöver semester

  • Utbildningar via interna plattformar

  • Fler personalerbjudanden i förmånsportalen

Publicerad den

24-05-2025

Extra information

Status
Stängd
Ort
Västerås
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Västerås | Detaljhandel | Deltidsjobb