Store Planner Till Åhléns i Stockholm
Letar du efter ett utmanande jobb som Store Planner Till Åhléns? Läs vidare!
Om tjänsten
Store planner till Åhléns
Arbetsuppgifter
Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter och lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss, känna att det är enkelt att handla, känna sig inspirerade och kunna lita på oss. Nu blir vi fler i vårt team och söker en Store planner till Åhléns huvudkontor!
Vi erbjuder dig
Som Store Planner är du ansvarig för att säkerställa Åhléns varuhus ur ett kommersiellt perspektiv genom effektiva och högkvalitativa varuhuslayouter som maximerar försäljning.
Detta innebär bland annat:
- Skapa best-in-class butikslayout med fokus på kundupplevelse/kundvarv, koncept och försäljning
- Ansvara för ytberäkningar som beslutsunderlag, optimerad möbleringslayout och detaljunderlag för inredningsbeställningar
- Planera och driva implementering av butikslayout och kundvarv
- Skapa och uppdatera grundläggande principer och layouter för alla varuhus med utrymme för lokalanpassningar
- Ansvara för uppbyggnad av symboler och ny inredning i Revit/Cad
Du blir en del av vår försäljningsorganisation och ett team om 5 personer och kommer även arbeta nära Åhléns bygg- och etableringsteam samt Visual merchandisers.
Kvalifikationer
Vem är du?
För att trivas som Store planner hos oss på Åhléns krävs att du är flexibel och trivs i en organisation i förändring. Vi söker dig som på ett strukturerat metodiskt sätt driver projekt framåt och ser till att detaljerna är på plats. Du är initiativtagande och motiveras av att skapa förändring. Vidare har du en god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta tillsammans med andra.
Till oss tar du med dig:
- 5+ års erfarenhet av att arbeta med store planning
- Erfarenhet av att analysera försäljning och justera prognoser
- Erfarenhet och kunskap i Revit/Cad
- Erfarenhet av Microsoft Excel
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start så snart som möjligt. Du kommer bli en del av vårt team på Åhléns huvudkontor.
Som Store planner på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig
varmt välkommen till Åhléns!
Vi har riktigt bra förmåner
- Generösa personalrabatter på hela vårt sortiment
- Flexibelt arbete & balans i livet
- Föräldralön, friskvårdsbidrag, optikrabatt m.m.
- Intern utbildningsportal & kompetensutveckling
- ÖppnaDörren - för mångfald och inkludering
- 29% anställda med internationell bakgrund
- 50+ språk representerade i bolaget
- Aktivt hållbarhets- och miljöarbete
Om företaget
Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag.
Publicerad den
08-10-2025
Extra information
- Status
- Stängd
- Önskad utbildningsnivå
- Grundskola
- Ort
- Stockholm
- Typ av kontrakt
- Heltidsjobb (erfaren)
- Körkort önskas
- Nej
- Tillgång till bil önskas
- Nej
- Personligt brev krävs
- Nej
- Språk
- Svenska
Få liknande jobberbjudanden via mail
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!