Inaktiv platsannons

Head of Brand (marknadschef) för varumärket Comviq i oss

Om tjänsten

Tele2 är en internationell mobiloperatör med utmanaranda i vårt DNA. Vi utmanar våra konkurrenter och marknaden förstås, men framförallt oss själva. Vi verkar på en marknad som ständigt växer och förändras. Våra kunder vill ständigt ha nya och bättre lösningar, det ställer höga krav på oss. Vår nyckel till framgång och att möta de höga kraven är hur vi jobbar och vilka vi är.

Tele2s arbetssätt präglas av ansvar, öppenhet och prestigelöshet. Vi drivs av snabbhet, kvalitet och att alltid ha kundernas bästa för ögonen. Det gör att alla våra anställda kan och förväntas bidra till vårt övergripande mål: Att vara bäst på att skapa värde för kunderna.

Enheten Communication och Marketing är övergripande ansvarig för att vårda, utveckla och förflytta varumärkena Tele2 och Comviq till att bli de mest älskade och valbara varumärkena inom telekom.

Efter en nyligen gjord omorganisation söker vi nu en affärsdriven marknadschef/head of brand till att leda arbetet och ansvara för Comviqs varumärke privatmarknaden som direktrapporterande till kommunikations- och marknadsdirektören och med plats i ledningsgruppen för marknad och kommunikation.

Det här är rollen…

I rollen som Head of Brand är det ditt ansvar att säkerställa rätt varumärkesstrategi med en kreativ och effektiv kommunikation som leder till vår önskade position och önskade affärsmål. Du rapporterar till kommunikations- och marknadsdirektören och är del av Tele2:s marknadsledningsgrupp.

Den avdelning som du leder har bland annat följande ansvarsområden:

  • Kommunikativ varumärkesstrategi och positionering för varumärket Comviq
  • Det kreativa uttrycket och tonalitet (inkluderar CID) samt uttaget för detta i all marknadsföring, oavsett kanal med fokus på digitalt
  • Marknadsplanen samt att aktivitetsplanen levererar på denna, samt projektledning därav
  • Relevanta partnerskap och aktiveringar av dessa
  • Löpande ständig effektivisering av det interna arbetet, men också arbetet med externa leverantörer/byråer
  • Optimering av kommunikation för att uppnå hög kommunikationseffektivitet = most bang for the buck

Allt detta förutsätts du och ditt team åstadkomma genom att vidareutveckla avdelningens arbetssätt efter det föränderliga medielandskap som vi befinner oss i. Alltid med fokus på effektivitet samtidigt som vi bibehåller den innovationskraft och nytänkande, samt inkluderande kommunikation som Comviq alltid varit kända för.

I din roll leder du 4 medarbetare; en Brand Manager, två projektledare och en Engagement Manager, för vilka du är personalansvarig. Dessutom är du övergripande ansvarig för budget och relationen till de byråer som vi jobbar tillsammans med.

Det här är vad du har…

Du har sannolikt en akademisk utbildning och därefter erfarenhet som marknadschef eller liknande i en konsumentorienterad verksamhet. Erfarenhet från telekom är intressant men absolut inte nödvändig. Du är en naturlig ledare som entusiasmerar dina medarbetare, får dem att växa och motiveras i mötet med tuffa utmaningar. Självklart har du en god insikt i det moderna medielandskapet och den yngre målgruppens mediepreferenser.

Som person är det en självklarhet att du förstår och lever efter Tele2:s värderingar – öppenhet, kostnadsmedvetenhet och flexibilitet samt att du är prestigelös och resultatorienterad.

Det här är vad Tele2 kan ge dig…

… en plats i en flexibel, prestigelös organisation som präglas av stark teamkänsla, högt engagemang och mycket glädje där din kompetens kommer att göra skillnad.… stora möjligheter till spännande karriärvägar inom Tele2. Hos oss ligger din framtid i dina egna händer. Vi ger dig chansen att utvecklas genom interna utbildningar och vidareutvecklingsprogram.
… Vi tar hand om dig, både i din roll på företaget, men även utanför. Hos oss finns möjligheten till ett flexibelt arbete och förmåner som rör hälsa, föräldralön och pension.

Tjänsten är en tillsvidare anställning och placerad i Kista.

Välkommen med din ansökan via formulär nedan, vi kommer att intervjua löpande varför vi vill ha din ansökan snarast, dock senast den 6 januari 2017.

Publicerad den

04-06-2025

Extra information

Status
Stängd
Ort
oss
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
IT, Online marketing
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej
Språk
Svenska

IT | Online marketing | Deltidsjobb