Inköpsassistent Till Åhléns i Stockholm

Letar du efter ett utmanande jobb som Inköpsassistent Till Åhléns? Läs vidare!

Om tjänsten

Hos oss får du vara med på en spännande resa där vi kombinerar vår historia med innovation och nya arbetssätt för att skapa en lönsam och hållbar framtid.

Vi erbjuder dig

Som Inköpsassistent hos oss blir du en del av ett passionerat team och en händelserik vardag! Rollen innebär administrativa arbetsuppgifter och kontinuerlig dialog med våra partners, varuhus och andra berörda parter på vårt kontor. Vidare ansvarar du för korrekt masterdata, effektiva processer och leverantörsstyrning för att säkerställa att våra kunder får rätt information om våra produkter i våra säljkanaler.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Hantering av artikelregistrering och artikelvård
  • Kommunikation med leverantörer och varuhus
  • Försäljningsuppföljning
  • Assistera teamet vid möten med leverantörer
  • Vara delaktig i utvecklingen av Åhléns framtida hem- och modesortiment
  • Delta i arbetet med e-handel och andra marknadsföringskampanjer vad gäller fotoprover, bilder och produkttexter

Du blir en del av vår avdelning Inköp & Sortiment och kommer bland annat arbeta nära andra inköpsassistenter och inköpare.

Vem är du?

Vi vågar säga att du är initiativrik, flexibel och har mod att utmana dig själv och andra. Du motiveras av administration och är noggrann och mån om att ditt arbete blir korrekt. Du trivs i en miljö där det händer mycket. Du drivs av att bidra till att vi som företag blir framgångsrika och vill vara i ett sammanhang där vi genom att ha kul tillsammans skapar förutsättningar för ett gott samarbete. Då kan vi gemensamt arbeta för att nå våra mål och genomföra vårt uppdrag att förbättra, förenkla och förgylla för våra kunder. Du är prestigelös, affärsmässig och en god och tydlig kommunikatör. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i rekryteringen.Till oss tar du med dig:

  • En utbildning inom ekonomi, inköp eller motsvarande eller erfarenhet från administrativ tjänst
  • Erfarenhet av detaljhandel är meriterande
  • Mycket goda kunskaper i Excel
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Om rekryteringen

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Du blir en del av vårt huvudkontor som ligger på Dalagatan 100 i Vasastan.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!

Som Inköpsassistent på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns!

Publicerad den

21-05-2025

Extra information

Status
Öppen
Önskad utbildningsnivå
Grundskola
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (erfaren)
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej
Språk
Svenska

Stockholm | Heltidsjobb (erfaren) | Grundskola

Ansök nu

Dela jobbannonsen