Ny! Bli en av de första att ansöka

Säljledare - X:-tra Sjöbo

Letar du efter ett utmanande jobb som Säljledare - X:-tra Sjöbo? Läs vidare!

Om tjänsten

Vi söker dig som vill vara med på X:-tras spännande resa över Sverige. Vi är en svensk butikskedja som lanserade vår första butik 2020 och idag finns på ett antal platser över landet. I våra rymliga butiker hittar våra kunder allt som behövs för både vardag och fest. Alltid till ett schysst pris. Nära. Så att det är enkelt att spara både tid och pengar. Att vi tror på och trivs med det vi gör samt vår omtanke om varje enskild kund är nyckeln till framgång enligt oss.

Att X:-tra är en del av Coop innebär att våra butiker ägs och drivs av enskilda kooperativa föreningar runt om i landet och varumärket ägs av Kooperativa förbundet. Coops storlek och förhandlingskraft bidrar till våra schyssta priser och riktigt bra klipp och kampanjer i våra butiker varje vecka.

Nu söker vi en

säljledare

till vår butik X:-tra Sjöbo. Som säljledare är du en nyckelperson i verksamheten och arbetar mot tydligt uppsatta mål genom att följa upp och tolka nyckeltal samt arbeta med ständiga förbättringar inom ditt ansvarsområde. I din roll ingår även arbetsledning under butikens olika öppettider. Du har ett gediget intresse av mat och är en utpräglad servicemänniska som vet värdet av att erbjuda ett professionellt kundbemötande och en förstklassig service mot kunder och medlemmar.

Varmt välkommen med din ansökan.

I ditt arbete ingår att:

  • Leda försäljningsarbetet inom ditt ansvarsområde
  • Skapa en säljande inspirerande miljö i butiken
  • Säkerställa den dagliga driften – bemanning, varuförsörjning, prisvård mm
  • Följa upp utvecklingen av försäljning, budget och marginaler
  • Initiera, leda och driva olika initiativ för att förbättra lönsamhet och resultat
  • Arbeta aktivt för att reducera svinn och kassationer
  • Löpande, inom ditt ansvarsområde, ansvara för arbetsfördelning, kompetensutveckling, introduktion av nya medarbetare, efterföljande av rutiner och regelverk etc.
  • Aktivt medverka till att Coops hållbarhetspolicy efterlevs

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 35h/vecka. Vi har öppet när våra kunder vill handla, därmed kan arbetstiderna variera – dag, kväll & helg. Provanställning kan komma att tillämpas.

Antal annonserade arbetstillfällen: 1

  • Tjänsten kräver erfarenhet och kompetens inom dagligvaru- och/eller detaljhandelsförsäljning eller annat serviceyrke t ex hotell, konferens, restaurang
  • God datorvana efterfrågas. Tidigare erfarenhet från SAP, HR+ och SoftOne är meriterande
  • Dokumenterat goda resultat av försäljning i detaljhandeln är meriterande
  • Erfarenhet av att leda personal är meriterande

Utbildning

  • Gymnasieutbildning är ett krav
  • Eftergymnasial utbildning eller högskola är meriterande

Vi söker dig som har stort fokus på försäljning och en stark drivkraft att skapa lönsamhet. Du är kreativ och inte rädd för att testa nya vägar i ditt arbete. Vidare gillar du att arbeta i en ständig utveckling, ser och agerar utifrån hela butiken. Andra utmärkande egenskaper hos dig bör vara social, lyhörd, uthållig, god kommunikationsförmåga samt förmåga att kunna fatta beslut.

Kontaktperson

Paulina Olsson

Urval sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan!

Publicerad den

12-06-2025

Extra information

Status
Öppen
Önskad utbildningsnivå
Grundskola
Ort
Sjöbo
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (erfaren)
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej
Språk
Svenska

Sjöbo | Heltidsjobb (erfaren) | Grundskola

Ansök nu

Dela jobbannonsen