Inaktiv platsannons

Operations Center på Com Hem söker NOC-operatör i Stockholm

Om tjänsten

NOC är en del av Operations Center, som är navet inom vår driftorganisation och som ansvarar för att övervaka Com Hems nät, analysera incidenter och eskalera dessa till rätt instans för felavhjälpning. I vårt uppdrag ingår även att ansvara för driftinformationsflödet både internt och externt. Vi arbetar tätt tillsammans med avdelningens andra grupperingar samt kundservice och produktionsgrupper. Tillsammans arbetar vi för att säkerställa att Com Hem hela tiden levererar de tjänster vi har lovat våra kunder samt att vi håller kvalitetsmålen, en utmaning som sporrar oss att ge allt vi har varje dag där vi alltid sätter kunden först.

Dina arbetsuppgifter som NOC-Operatör kommer att omfatta bland annat:

  • Hantera incidenter genom att analysera inkommande larm från olika övervakningssystem.
  • Analysarbete med syfte att förhindra potentiella tjänstestörande problem och finna lämpliga lösningar.
  • Eskalera till intern och/eller extern part då incident ej kan avhjälpas med hjälp av NOC:s tillgängliga system och felavhjälpningsprocesser.
  • Informera Com Hems kunder och övriga intressenter om aktuell nätstatus.
  • Supportera fälttekniker under pågående felavhjälpning och vid planerade arbeten i nätet.
  • Bidra till förbättrade arbetsprocesser och rutiner för att ytterligare öka kundnöjdheten.
  • Assistera produktionsgrupper och utföra planerade åtgärder i produktionssatt nät eller tjänst i servicefönster under NOC nattskift.

Kvalifikationer

För att passa i denna roll, vill vi att du uppfyller nedan kriterier:

  • Ha gymnasieutbildning med teknisk inriktning.
  • Ha eftergymnasial IT-utbildning, eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
  • Du uttrycker dig väl i svenska och engelska, både i tal och i skrift.
  • Har hög analytisk förmåga och problemlösningsförmåga.
  • Det är meriterande att tidigare ha arbetat med felsökning av nätverk på en NOC eller second line-support inom telekombranschen.

Vi söker dig som är en positiv, ansvarskännande person som kan hålla många bollar i luften samtidigt. Eftersom du är en del av ett sammansvetsat team, bör du ha lätt för att samarbeta. En positiv egenskap är att genom att bidra med dina egna erfarenheter och

kunskaper till gruppen skapa förutsättningar för att ge god service till våra kunder och samarbetspartners.

Du bör kunna jobba bra under stress, ta snabba beslut och göra väl avvägda prioriteringar. Eftersom vår verksamhet är under ständig utveckling vill vi att du visar intresse för att lära dig nya tekniker och tar till dig nya arbetssätt.

Vad kan Com Hem erbjuda dig?

Vi erbjuder dig ett arbete i en spännande och händelserik miljö. Com Hem präglas av engagerade kollegor, stor arbetsglädje och god möjlighet att påverka.

Naturligt är att du motsvarar och vägleds av Com Hem's värderingar: Pålitlig, Personlig och På. Inom Com Hem finns det stora möjligheter att utvecklas för rätt person. Vår arbetsmiljö motsvarar våra värderingar, är medarbetarvänlig och modern.

På NOC får du möjlighet att vara med om alla förändringar inom verksamheten på Operations.

Tjänsten är placerad vid vårt huvudkontor på Kungsholmen i Stockholm. Arbetstid enligt schema och natt- och helgarbete ingår, tjänsten är en tillsvidareanställning och på heltid. 6 månaders provanställning kommer att tillämpas.

Registrera din ansökan nedan, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Platsen kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vill du veta mer om tjänsten kontakta Susanne Gunsell, NOC Team Manager, mail: susanne.gunsell@comhem.com

Vi har gjort vårt medieval, säljsamtal undanbedes vänligen.

Publicerad den

12-04-2025

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej
Språk
Svenska

Stockholm | IT | Heltidsjobb (förstajobb)