Elgiganten söker driven och engagerad Key Account Manager i Stockholm
Om tjänsten
De senaste åren har Elgiganten Företag utvecklats kraftigt. Vi satsar på att tillsammans hitta vägen till att bli alla företags personliga kontakt i en oändligt stor marknad. Att jobba med vår företagsförsäljning innebär att vara med i framtidens största tillväxtområde.
Key account Data och Ljud & bild
Nu stärker vi organisationen ytterligare genom att aktivera en Key Account Manager för produktsegmenten Data samt Ljud & bild.
Dina huvudsakliga ansvarsområden
I din anställning som Key Account Manager kommer du ha kontakt med interna nyckelpersoner inom produktsektorerna Data och Ljud & bild, marknadsavdelningen, e-handelsavdelningen samt operations. Som Key Account Manager på Elgiganten kommer du att arbeta med nykundsbearbetning av stora- och medelstora företag, i hela Sverige, analysera och skapa de rätta förutsättningarna för att våra kunder stannar kvar och växer. I din roll som Key Account Manager ansvarar du för att Elgiganten Företag blir det naturliga valet för företagarna. Du rapporterar till Försäljningschef KAM.
Dina arbetsuppgifter
• Företagsprodukter – Ansvarig för framtagandet av nya produkter i samråd med vår inköpsavdelning samt våra leverantörer.
• Nykundsbearbetning av stora och medelstora företag.
• Uppföljning och utveckling av befintliga kunder. •
Din bakgrund och personlighet
• Du har jobbat som KAM eller likvärdigt tidigare, gärna inom branschen eller närliggande.
• Du har erfarenhet av att jobba med komplexa affärer samt långa säljprocesser.
• Du har ett stort affärssinne, inger förtroende, är van att jobba självständigt och har ett strukturerat arbetssätt.
• Du har goda kunskaper inom Microsoft Office och uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på svenska och engelska.
• Du är en driven och relationsskapande person som hela tiden söker nya intryck och utmaningar.
• Tre kännetecken för dig som vill anta utmaningen är: Ansvarstagande, Effektiv, Engagerande.
Vi är aktiva i en bransch där det gäller att vara snabbrörlig, innovativ och orädd för att prova nya metoder - precis som vi tänker oss att våra medarbetare är. Hos oss tar alla stort eget ansvar samtidigt som vi stöttar och utvecklar varandra.
Placeringsort: Elgiganten huvudkontor i Akalla, Stockholm.
Elgiganten erbjuder personlig utveckling och karriär i ett av Sveriges mest spännande detaljhandelsföretag. Vi erbjuder dig en bra utveckling i form av kontinuerliga utbildningar samt konkurrenskraftig lön tillsammans med generöst bonusavtal och förmåner. Elgiganten har en stark säljkultur som genomsyrar vårt dagliga arbete, där vi firar segrar och framgångar. På Elgiganten säljer alla! Häng med på resan och ansök idag!
Ansökan och kontakt
Om du tror dig vara nästa ”Företags-Gigant” är du välkommen att skicka in din ansökan. Klicka på länken nedan, "Skicka ansökan", för att söka denna tjänst. Observera att vi ej tar emot ansökningar via e-post. Då urval sker fortlöpande under ansökningstiden bör ansökan sändas till oss snarast, allra senast den 30 Maj 2017. Om du har några frågor är du välkommen att kontakta mig, Patrik Ribbehorn på tfn +46 70 728 00 00.
Vi ser fram emot att ta del av din ansökan!
Publicerad den
11-07-2025
Extra information
- Status
- Stängd
- Ort
- Stockholm
- Typ av kontrakt
- Deltidsjobb
- Typ av jobb
- Detaljhandel
- Körkort önskas
- Nej
- Tillgång till bil önskas
- Nej
- Personligt brev krävs
- Nej
- Språk
- Svenska
Få liknande jobberbjudanden via mail
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!