Ny! Bli en av de första att ansöka

Inköpsassistent Till Åhléns i Stockholm

Letar du efter ett utmanande jobb som Inköpsassistent Till Åhléns? Läs vidare!

Om tjänsten

Inköpsassistent till Åhléns

Är du intresserad av att bli en del av ett folkkärt varumärke och ett passionerat team? Nu söker vi en Inköpsassistent med stor möjlighet att utvecklas i en entreprenöriell miljö!

Om din roll

Som Inköpsassistent jobbar du nära Produktchefen i det dagliga inköpsarbetet med fokus på en effektiv och kvalitativ inköpsadministration. Det är en bred roll där du hanterar många kontaktytor och ingen dag är den andra lik. Du ansvarar för att säkerställa att vårt sortiment håller högsta kvalitet genom att arbeta med produktdata, kampanjer och interna processer.

Dina arbetsuppgifter kommer bestå (men inte begränsas) av:

  • Arbeta med hantering och uppdatering av produkt-, pris- och sortimentsdata i våra system.
  • Ansvara för att säkerställa korrekt prissättning, kampanjkodning och säsongsanpassningar av vårt sortiment.
  • Koordinera och hantera kommunikation både internt och med leverantörer kring sortiment, kampanjer och administrativa frågor.
  • Korrekturläsa och kvalitetssäkra produkt- och kampanjinformation.
  • Vara specialist och support inom våra system för ERP och PIM samt stötta olika avdelningar som Inköp, IT, E-commerce och Marknad.
  • Delta aktivt i att utveckla och förbättra arbetsprocesser i samarbete med din närmsta chef.
  • Få stort eget ansvar där din noggrannhet och ditt engagemang bidrar till att vi når våra mål.

Du blir en del av ett engagerat team med hög laganda om 15 personer i Åhléns Inköps-och Sortimentsorganisation. Du kommer jobba nära Produktchefer, andra Inköpsassistenter och Masterdataadministratörer.

Vi erbjuder dig:

Åhléns har funnits i många svenska hjärtan i över 120 år. Med en lång historia inom detaljhandeln fortsätter vi drivas av ständig utveckling. Hos oss får du vara med på en spännande resa där vi kombinerar vår historia med innovation och nya arbetssätt för att skapa en lönsam och hållbar framtid.

Till oss tar du med dig:

  • Relevant utbildning inom exempelvis inköp eller ekonomi
  • Tidigare erfarenhet av rollen som inköpsassistent där du har arbetat med fakturering i någon utsträckning
  • Meriterande med erfarenhet av detaljhandeln och specifikt inom skönhet
  • Goda kunskaper i Excel
  • Goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift

Rollen som Inköpsassistent hos oss innebär koordinerande samt tvärfunktionellt arbete. Därav lägger vi stor vikt vid din förmåga att samarbeta och kommunicera med nya kontakter och upprätthålla relationer. För att lyckas i tjänsten ser vi att du är lösningsorienterad och motiveras av att ta egna initiativ. Med anledning av att du som Inköpsassistent på Åhléns kommer ha en händelserik vardag, är du flexibel och nyfiken. Vidare har du förmågan att hantera stora mängder data och är organiserad i ditt arbete.

Hos oss blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns!

Publicerad den

01-07-2025

Extra information

Status
Öppen
Önskad utbildningsnivå
Grundskola
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (erfaren)
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej
Språk
Svenska

Stockholm | Heltidsjobb (erfaren) | Grundskola

Ansök nu

Dela jobbannonsen