Inaktiv platsannons

Office Depot söker Account Manager till Region Syd/Malmö

Vi vill stärka vår position ytterligare i södra Sverige och söker nu en driven Account Manager för vårt Region team med fokus på att bearbeta och bredda vårt sortiment hos våra kunder. Office Depot är stolta över att ha placerat oss på Karriärföretagens topp 100 mest spännande arbetsgivare i Sverige 2016.

Om tjänsten

Vill du arbeta i ett bolag med ambitiösa tillväxtmål och där du tar fullt ansvarar för försäljning och utveckling av våra lösningar till dina kunder för att göra deras kontorsliv enklare? Du vill arbeta för ett av världens ledande kontorsservice företag med möjligheter att växa och utvecklas i både Sverige och internationellt. Trivs du att jobba med engagerade kollegor som brinner lika mycket som du för försäljning och möjligheten att hitta de bästa lösningarna för kunden? Då ser vi fram emot att du blir en del av Office Depot.

Arbetsuppgifter
Du kommer i första hand att aktivt bearbeta befintliga kunder inom tilldelat geografiskt område för att utveckla och bredda försäljningen avseende våra produkter, tjänster och service. Som en del i arbetet ingår också att arbeta med att vinna tillbaka kunder som vi tidigare tappat och en viss del nykundsbearbetning.

I den här tjänsten kommer du att ha ett nära samarbete med andra funktioner inom bolaget och bearbetar kunden på flera olika nivåer, från användare och beställare till inköpschef eller annan ledande befattning. Du representerar alla våra produktområden och tar hjälp av produktspecialister när så krävs. Sambesök tillsammans med leverantörer förekommer. Tjänsten utgår från vårt kontor i Malmö som också ligger i anslutning till en av våra butiker.

Vi söker dig som:

  • Arbetat +5 år med lösningsorienterad B2B försäljning med dokumenterat goda säljresultat
  • Har minst gymnasieutbildning
  • Besitter ett stort affärsmannaskap som är van vid att arbeta med lösningsförsäljning där du identifierar och kartlägger kundens behov och köpprocess för att sedan kunna ta fram den bästa lösningen för varje unik kund
  • Har grundläggande kunskaper i företagsekonomi och förstår hur man bygger och levererar lönsamma affärer
  • Är van vid kontakter på olika nivåer i en organisation: allt från inköp, IT, facility, finans till VD
  • Förstår vikten av att planera ditt arbete för att nå uppsatta mål
  • Är van att arbeta självständigt och fatta egna beslut
  • Är tydlig, lyhörd och kommunikativ
  • Sprider positiv energi, är en driven lagspelare som har en vinnarattityd

Ett krav är att du har B-Körkort samt behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. En merit är om du arbetat i eller närliggande bransch.

Office Depot erbjuder:

  • Fast och rörlig lön
  • Tjänstebil
  • Ett flexibelt arbete med frihet under eget ansvar
  • Utvecklingsmöjligheter inom företaget
  • Personalförmåner så som tillgång till vår fjällstuga i Vemdalsskalet/Jämtland, friskvårdsbidrag, läkarvård, personalpriser i våra butiker och pensionsavtal enligt kollektivavtal
  • En gedigen introduktion i företaget när du börjar här

Övrigt
Du ingår i affärsområdet Contract Medium och rapporterar till Region Chef Syd/Väst.

Vi ser fram emot din ansökan!

Publicerad den

23-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Önskad utbildningsnivå
Gymnasium, Universitet/Högskolestudier, Yrkesutbildning
Ort
Malmö
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Försäljning / Inköp, Kundservice / Call center
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej
Språk
Engelska, Svenska

Malmö | Försäljning / Inköp | Kundservice / Call Center | Heltidsjobb (förstajobb) | Gymnasium | Universitet/Högskolestudier | Yrkesutbildning