Inaktiv platsannons

Key Account Manager Assistant i Bromma

Tycker du att det skulle vara intressant att arbeta för kända varumärken i en internationell omgivning och bli en del av vårt professionella försäljningsteam? Drömmer du om ett omväxlande och intressant arbete, där du får jobba med både interna och externa samarbetspartners? Är du redo att bli utmanad varje dag, ta ansvar och utveckla ditt eget ansvarsområde? Då kanske du är vår nya kollega!

Om tjänsten

Som KAM Assistant för affärsområdet DVH/Discounters är du en del av försäljningsteamet, och arbetar nära affärsområdeschef och fyra stycken Key Account Managers. Rollen innefattar förutom de administrativa arbetsuppgifterna även lättare analysarbete och dagliga kontakter med både interna och externa kontaktytor.

Arbetsuppgifterna inkluderar att

• Fungera som kedjornas inköpsassistenters primära kontaktperson

• Sköta dialogen med kundtjänst, såsom försenade eller uteblivna displayer samt uppföljning av leveranser

• På direktiv från KAM sammanställa och validera offerter för nyheter, kampanjer och klipp

• Uppdatera material till säljkåren inför varje säljcykel med central kundinformation

• Månatligen sammanställa och presentera våra och konkurrenters kampanjer med hjälp av kampanjdata och Nielsen

• Sammanställa en övergripande rapport i Nielsen som presenteras en gång i månaden

• Koordinera med marknad och kund för att säkerställa att alla bilder finns tillgängliga i tid för nyhetsfönster och kampanjer

• Koordinera alla interna och externa event exempelvis vid halvårsmöten med kund

• Sköta forecast och kampanjplanering med input från ansvarig KAM

• Sammanställa underlag med kostnader för kampanjer kommande månad

• Säkerställa tillgänglighet av nyheter till kund

• Säkerställa sortiment, rabatter och priser per kund

• Support vid nyöppning och utrullning av nya butiker hos kund


Din profil

• Minst 3 års erfarenhet från ett liknande arbete

• Bakgrund inom retail, alternativt erfarenhet från FMCG

• Goda kunskaper i SAP och Office-paketet

• Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift

• Passion för business och skönhetsbranschen i helhet

• Ett plus om du arbetat i Nielsen

Som person är du organiserad, flexibel och driven. I ditt arbete är du lösningsorienterad, självgående och social. Du har goda kommunikationsfärdigheter och kan hålla lugnet även i pressade situationer.

Vi erbjuder dig ett spännande och utvecklande arbete i en internationell miljö med starka varumärken samt goda personalförmåner. I positionen ingår grundlön, mobiltelefon och eventuella andra tekniska hjälpmedel. Vi erbjuder dig kontinuerlig utbildning och ett professionellt team som stöd i ditt jobb. Kontraktet för jobbet görs som en tillsvidareanställning.

Publicerad den

22-04-2025

Extra information

Status
Stängd
Önskad utbildningsnivå
Annan, Gymnasium, Universitet/Högskolestudier, Yrkesutbildning
Ort
Bromma
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Försäljning / Inköp, Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej
Språk
Engelska, Svenska

Bromma | Detaljhandel | Försäljning / Inköp | Heltidsjobb (förstajobb) | Annan | Gymnasium | Universitet/Högskolestudier | Yrkesutbildning