Inaktiv platsannons

Accounts Receivable Specialist i Stockholm

Om tjänsten

Sandvik Mining and Rock Technology är en världsledande leverantör av maskiner, verktyg, tjänster, tekniska lösningar och service för gruv- och anläggningsindustrin inom områden som bergborrning, krossning och sortering, lastning och transport, tunneldrivning samt demolering. Med våra kunders utmaningar och behov i fokus strävar vi ständigt efter att sätta nya branschstandarder och vi har ett starkt engagemang i att förbättra våra kunders produktivitet, lönsamhet och säkerhet genom att utveckla nya idéer till banbrytande lösningar.

Inom vår centrala funktion för ekonomiska tjänster för säljbolaget i Sverige och Danmark stärker och effektiviserar vi processerna för att passa en kundfokuserad och dynamisk miljö. Vi är inne i en spännande förändring där decentralisering innebär att vi kommer närmare bolaget och de beslut som fattas där. Gruppen består idag av två redovisningsekonomer placerade i Sandviken och en chef i Kiruna. Vårt företag och produktsortiment växer, därför utökar vi nu vår avdelning och söker en Accounts Receivable Specialist. Tjänsten är placerad i Stockholm/Veddesta och innebär stora möjligheter att självständigt bygga upp nya rutiner och arbetssätt.

Arbetsuppgifter

Som Accounts Receivable Specialist hanterar du samordning och administration av kundfodringar – från att kundfakturan skickas ut till att pengarna finns på banken. I dina arbetsuppgifter ingår att utveckla arbetsuppgifterna samt skapa fungerande och effektiva rutiner och processer i nära samarbete med kollegor, team och andra enheter inom Sandvik Sverige. Du har kontinuerlig kontakt med interna och externa kunder samt delar av säljorganisationen.

Resor inom Sverige, främst mellan Veddesta och Sandviken, men också till Kiruna och Svedala, ingår i tjänsten.

Din profil

Vi söker dig som är civilekonom och har minst två års erfarenhet av kundreskontra och erfarenhet av att tillämpa lagar, regler och rekommendationer, både civil-och skattemässigt. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i en säljorganisation Du har god datorvana och goda kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel. Då vi arbetar i en internationell miljö är goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, en förutsättning för tjänsten.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i den här rekryteringen. Du har ett självständigt arbetssätt där du tar egna initiativ och välkomnar förändringar. Som metodisk problemlösare arbetar du noggrant och strukturerat. Vidare bygger du både interna och externa nätverk, kommunicerar bra med intressenter på alla nivåer i organisationen och har en bra känsla för service.

Vi arbetar aktivt för att skapa en arbetsplats som präglas av mångfald och inkludering.

Publicerad den

15-11-2025

Extra information

Status
Stängd
Önskad utbildningsnivå
Gymnasium, Universitet/Högskolestudier
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej
Språk
Svenska

Stockholm | Kontor / Administration | Heltidsjobb (förstajobb) | Gymnasium | Universitet/Högskolestudier