Ansvarig Mejeri - Coop Lysekil, Mariedal

Letar du efter ett utmanande jobb som Ansvarig Mejeri - Coop Lysekil, Mariedal? Läs vidare!

Om tjänsten

Har du ett brinnande intresse för färskvaror och tycker om att leda och motivera andra? Då kan du vara rätt person för oss!

Coop Lysekil 

är en väletablerad och uppskattad butik med bra sortiment och en tydlig ekologisk profil. Våra öppettider är 7-23 alla dagar i veckan för att erbjuda en god tillgänglighet för våra kunder. Butiken drivs idag av ett 30-tal fast anställda, plus ett antal extrajobbare.

Vi söker nu dig

som vill vara med och ansvara för att vår

Mejeri-avdelning

blir till något alldeles extra!

För att passa i rollen

vill vi att du;
  • Har stor passion för mat och matlagning
  • Älska sälj och kundmöten
  • Vara duktig på att kommunicera och inspirera
  • Ha ett coachande och ett stöttande arbetssätt gentemot dina kollegor
  • Vara engagerad och målinriktad som person
  • Har en servicekänlsa utöver det vanliga
  • Trivas med att vara på språng och att arbeta i högt tempo

I din roll

som ansvarig för Mejeri kommer du, utöver ordinarie uppgifter som förekommer i en butik av den här storleken, att;
  • Planera och ansvara för inköp
  • Planera varuplock och exponering
  • Arbeta aktivt med fysisk förstörelse och svinn
  • Följa upp försäljning mot budget
  • Arbetsleda personalen på avdelningen

Du kommer inneha spetskompetens inom området där du ser till att utvecklingen och driften på avdelningarna sker på ett effektivt och professionellt sätt. Du är trygg i att ha ansvar, att leda och fördela arbetet på avdelningen samt trygg i att ha både försäljningsansvar, resultatansvar och ansvar för att den dagliga driften på avdelningen fungerar. Du är självständig i ditt arbete och hanterar allt från beställningar till fys/svinn och bruttovinst. Utöver detta är man en del av teamplocket i butiken.

Tidigare erfarenhet

från arbete som avdelningsansvarig/teamleader i dagligvaruhandeln är ett krav och erfarenhet av Store Office, SAP och CAO är meriterande. Tidigare arbete med färskvaror ser vi som meriterande.

Tjänsten är

en tillsvidareanställning på 30 h/vecka med tillträde 8 september 2025 eller enligt överenskommelse. Arbetstiderna varierar men är tillstörstadel förlagd till dagtid och varannan helg, men även kvällar förekommer. Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan innan sista ansökningsdag. Provanställning tillämpas.

Vill du veta

mer om tjänsten kontakta Butikschef Anna Wintermo Tel: 010-747 07 81 E-post: lysekil.bc@coopvast.se

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Välkommen med din

ansökan tillsammans med personligt brev och CV.
  • God svenska i tal och skrift är ett krav
  • Tidigare erfarenheter från arbete som avdelningsansvarig/teamleader i dagligvaruhandeln är ett krav
  • Tidigare erfarenhet av Store Office, SAP och CAO är meriterande.
  • Tidigare erfarenhet från arbete med färskvaror är meriterande

Publicerad den

11-08-2025

Extra information

Status
Öppen
Önskad utbildningsnivå
Grundskola
Ort
Lysekil
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (erfaren)
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej
Språk
Svenska

Heltidsjobb (erfaren) | Grundskola

Ansök nu

Dela jobbannonsen