Technical Product Owner Store Backend System i Stockholm
Letar du efter ett utmanande jobb som Technical Product Owner Store Backend System? Läs vidare!
Om tjänsten
Technical Product Owner Store backend system
Vill du arbeta för ett företag som siktar på att bli den största återförsäljaren inom skönhet och välmående i Norden? Är du en erfaren
Technical Product Owner
med erfarenhet av att hantera IT-applikationer nära verksamheten?Då vill vi gärna höra från dig!
Vi söker en Technical Product Owner som vill stötta vår verksamhet med ett system kopplat till store backend system i butik. Utöver detta pågår just nu ett arbete med att slå ihop IT-avdelningarna för KICKS och Matas till en gemensam IT-avdelning med kontor i Stockholm och Allerød. Detta innebär att du, utöver dina dagliga uppgifter, sannolikt kommer att vara involverad i ett eller flera projekt kopplade till vår IT-transformation, där målet är att skapa en gemensam IT-miljö för KICKS och Matas.
Du kommer även att ingå i större projekt för implementering/uppgradering av system.
Om rollen
I den här rollen rapporterar du till vår Head of Retail IT Applications inom teamet IT Transformation and Business Applications. Du kommer att ingå i ett team som ansvarar för applikationer inom bl.a. POS, Warehouse system, ESL (electronic shelf label). Din huvudsakliga uppgift kommer att vara lagerhantering i butik.
IT-avdelningen är placerad i Stockholm samt Köpenhamn/Allerød, och vi välkomnar därför kandidater från både Sverige och Danmark.
Resor förekommer vid behov, cirka 2–10 dagar per år.
Dina huvudsakliga ansvarsområden
- Förvalta och optimera plattform för Store backend system och andra mindre plattformar
- Vara SPOC (Single Point of Contact) gentemot leverantör
- Analys och design av lösningar baserat på krav och uppskattningar
- Koordinera utvecklings- och testprocesser mellan leverantörer och organisationen
- Dokumentation
- Support – andra och tredje linjens support
- Samarbeta med superanvändare på verksamhetssidan för att stärka användarkompetensen
- Samarbeta med leverantörer, IT-avdelningen och stakeholders
- Delta i projekt relaterade till din plattform
Vi söker dig som har
- Relevant erfarenhet från en liknande roll
- Kunskap inom applikationssupport och administration
- God dokumentationsförmåga för både tekniskt och användarvänligt material
- God affärsförståelse inom området och intresse för att arbeta i en organisation i förändring
- Förmåga att arbeta självständigt såväl som i team, samt fatta beslut baserat på analys
- Helhetssyn men även förmåga att förstå detaljer när det krävs
- Flytande engelska och svenska eller danska, samt god förståelse för nordiska språk
Vad erbjuder vi dig?
På Matas Group är vårt syfte: for beautiful lives – att vara din sanna följeslagare genom livets alla faser. Vi vägleds av våra tre kärnvärden: Results, Relations, &You och du kommer att bli välkomnad för den du är. Vi stöttar dig i din personliga och professionella utveckling och skapar tillsammans den bästa platsen att växa på.
Dina förmåner inkluderar
- En kultur baserad på samarbete, öppenhet och en vilja att utmana status quo
- Möjligheter till professionell och personlig utveckling
Om Matas Group
Matas Group
är en nordisk ledare inom skönhet och välmående med en omsättning på över 8,2 miljarder DKK, 500+ butiker, 4000+ anställda, över 5 miljoner lojalitetsmedlemmar och e-handelsplattformar i Danmark, Sverige, Norge och Finland. Matas Group driver två butikskedjor:Matas
i Danmark ochKICKS
i Sverige, Norge och Finland, med ett brett sortiment av externa varumärken, egna varumärken och med fokus på hög service, personligt bemötande och expertis. Matas Group är börsnoterat på Nasdaq OMX Köpenhamn.Publicerad den
27-08-2025
Extra information
- Status
- Öppen
- Önskad utbildningsnivå
- Grundskola
- Ort
- Stockholm
- Typ av kontrakt
- Heltidsjobb (erfaren)
- Körkort önskas
- Nej
- Tillgång till bil önskas
- Nej
- Personligt brev krävs
- Nej
- Språk
- Svenska
Få liknande jobberbjudanden via mail
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!