Lön- Och Redovisningsekonom Till Pinchos Huvudkontor I Göteborg
Letar du efter ett utmanande jobb som Lön- Och Redovisningsekonom Till Pinchos Huvudkontor I Göteborg? Läs vidare!
Om tjänsten
Lön- och redovisningsekonom till Pinchos huvudkontor i Göteborg
Lön- och redovisningsekonom till huvudkontoret i Göteborg
Pincho Nation är en banbrytande restaurangkedja med ett unikt koncept där mat, dryck och upplevelse förenas i en härlig atmosfär. Vi har utvecklat ett av världens mest digitaliserade restaurangkoncept. För över 10 år sedan slog vi upp dörrarna till vår allra första Pinchosrestaurang. Idag har vi växt till en Franchisekedja med över 90 restauranger i Norden och Tyskland.
Nu söker vi en Lön- och redovisningsekonom till Pincho Nation, en roll där du blir en viktig del av den centrala ekonomifunktionen och får vara med och utveckla arbetssätt och rutiner för att ta bolaget till nästa nivå. Du rapporterar till CFO och arbetar med koncernens samtliga bolag, både i Sverige och internationellt.
Om rollen
I rollen kommer du arbeta med både redovisning och lön. Inledningsvis kommer du ha ett tydligt huvudansvar för löneområdet, då vi under en period behöver stärka upp funktionen kopplat till en kommande föräldraledighet. Eftersom bolaget är i stark tillväxt ser vi goda möjligheter att utveckla och bredda rollen över tid, exempelvis genom att dela eller fördjupa ansvaret inom löneområdet och samtidigt ta ett större ansvar för ekonomirelaterade uppgifter. Hur rollen formas på sikt beror både på verksamhetens behov och din kompetens och erfarenhet.
Dina kommande arbetsuppgifter
Redovisning;
- Kund- och leverantörsreskontra
- Fakturahantering
- Avstämningar
- Löpande bokföring
- Behjälplig vid månadsbokslut
Lön;
- Självständigt bereda lön från ax till limpa för våra sex egenägda restauranger och HK i Sverige
- Avstämningsansvar för löner i övriga länder (Tyskland, Danmark, Norge och Finland) i samarbete med externa lönebyråer
- Bidra till att likställa, strukturera och vidareutveckla lönearbetet för samtliga bolag i koncernen
- Arbeta med optimering av tid- och schemaläggning ur ett lönsamhets- och kostnadsperspektiv, i nära samarbete med drift och restaurangchefer.
För att lyckas och trivas i rollen;
Vi tror att du har erfarenhet av kvalificerat lönearbete, gärna i en internationell kontext, och är van vid en kombinerad roll där du arbetar hela vägen från faktura till månadsbokslut. Du är utbildad redovisningsekonom och trivs i en verksamhet som växer.
- Relevant utbildning inom ekonomi och lön
- Goda kunskaper i Excel
- Ett genuint intresse för digitalisering och systemutveckling
- Erfarenhet av Business Central och Caspeco är meriterande
- Meriterande med erfarenhet från besöksnäringen och dess kollektivavtal.
Som person är du ansvarsfull, prestigelös och handlingskraftig, med ett strukturerat arbetssätt och förmåga att driva saker framåt. Du ser förändring som en möjlighet och trivs i ett samarbete där man hjälper varandra.
Övrigt
Anställningen inleds med 6 månaders provanställning.
Du utgår från vår huvudkontor på Kungsgatan i centrala Göteborg.
Urval sker löpande men intervjuer planeras att påbörjas i mitten av januari.
Vi ser verkligen fram emot att höra från dig!
Publicerad den
18-12-2025
Extra information
- Status
- Öppen
- Önskad utbildningsnivå
- Grundskola
- Ort
- Göteborg
- Typ av kontrakt
- Heltidsjobb (erfaren)
- Typ av jobb
- Restaurang
- Körkort önskas
- Nej
- Tillgång till bil önskas
- Nej
- Personligt brev krävs
- Nej
- Språk
- Svenska
Få liknande jobberbjudanden via mail
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!