Willys har 198 matbutiker över hela Sverige och varje dag arbetar vi, cirka 7 000 medarbetare, för att erbjuda våra kunder Sveriges billigaste matkasse.
Under 2016 tog Willys ett stort och viktigt steg - Sveriges billigaste matkasse flyttade ut på nätet när vi lanserade e-handel i utvalda butiker. Utrullningen av Willys e-handel, tillsammans med digitaliseringen i stort, fortsätter i en offensiv takt framåt. Vi söker därför en webbanalytiker som kommer att ha det övergripande ansvaret för mäta, analysera och bidra till att optimera Willys e-handelssajt och våra övriga digitala kanaler.
Bli en av oss
Som digital analytiker kommer du att vara en viktig pusselbit i vår digitala resa. Du arbetar även i nära samarbete med e-handelsteamet och med andra analytiska roller inom Axfood. Du rapporterar till vår e-handelschef och tillhör marknads- och kommunikationsavdelningen på Willys supportkontor.
Är du redo att ta plats inom Willys och Axfoodkoncernen, där kunden alltid står i centrum?
Det här får du göra
Du kommer att ansvara för att löpande mäta, analysera och skapa insikter om hur våra kunder använder vår e-handel och övriga digitala kanaler som t ex appar och e-post. Det är ditt ansvar att se till att rätt mätverktyg och metoder används på ett effektivt sätt i det löpande optimeringsarbetet för att driva en ökad försäljning och skapa en så bra kundupplevelse som möjligt.
Du kommer att ha en nyckelroll när det gäller att utveckla vår e-handel och digitala kanaler då vi kontinuerligt arbetar med att optimera onlinebeteendet, mycket baserat på de insikter du tar fram genom olika webanalysverktyg och A/B-testsystem.
Du kommer även att ha ett helhetsansvar för vår on-site sökmotor, där du ansvarar för att löpande analysera, testa och optimera sökmotorn genom att ändra konfigurationer så som keywords, synonymer, boosting etc för kontinuerligt förbättra sökresultatet för våra besökare.
Din placering är på Willys supportkontor i Göteborg men tjänsten innebär en del resor till Stockholm för möten med statistiker och andra e-handelsrelaterade tjänster.
Det här förväntar vi oss
Du har en mycket god analytisk förmåga och kan identifiera och analysera resultat genom att nyttja statistiska metoder. Du är också bra på att förmedla och tydligt presentera dina insikter både visuellt och kommunikativt.
Du har erfarenhet av att analysera e-handelssajter med stora trafikmängder med personifierat content och från att optimera sökresultat på e-handelssajter. Du behöver ha goda kunskaper inom Google Analytics, A/B- och multivariata tester samt andra verktyg för analys av onlinebeteende. Rollen kräver också goda kunskaper inom Excel och andra statiskmodelleringsverktyg.
Mer information
Din placering är på Willys supportkontor i Göteborg men tjänsten innebär en del resor till Stockholm för möten med statistiker och andra e-handelsrelaterade tjänster.
För oss är mångfald en affärsmöjlighet. Medarbetarnas breda kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och genererar bättre beslut. Vi uppmuntrar därför en mångfald av sökande till alla våra tjänster. Att du vill utvecklas och växa tillsammans med oss ser vi som en självklarhet. Via Axfoodakademien, vår utbildningsenhet, erbjuds ett antal utbildningar som ger dig förutsättningar att utvecklas i din roll och inom koncernen. Vi erbjuder en arbetsplats med tydliga gemensamma värderingar där alla strävar åt samma mål.
Information om bolaget
01-04-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!