Interim HR Manager till J.Lindeberg i Stockholm
SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Om tjänsten
Brinner du för HR och kommer från en miljö där affärstänk är viktigt och har erfarenhet från mindre snabbväxande bolag? Vi söker nu en interim HR Manager till J.Lindeberg som vill jobba 2-3 dagar i veckan med spännande HR-initiativ. Som interim HR Manager hos J.Lindeberg jobbar du aktivt mot att öka employee engagement och minska personalomsättningen på lång sikt. Detta är ett konsultuppdrag via SW. Uppdraget är med start under december månad 2017 och sträcker sig 8-9 månader framåt. Du får sitta i kreativa lokaler vid Stadsgårdshamnen i Stockholm.
Ditt uppdrag
Vill du arbeta i en varierad och händelserik vardag och har god erfarenhet av både strategiskt och operativt HR-arbete kan det här vara rollen för dig. Som interim HR Manager kommer du att arbeta självständigt och rapportera till VD:n. Du kommer att driva egna utvecklingsprojektprojekt och samtidigt ansvara för och följa upp att tidigare HR-initiativ tas vidare och implementeras på bästa sätt. Även om detta är en interim tjänst uppmuntras nytänkande och initiativförmåga. Typiska arbetsuppgifter kan vara:
- Se till att den nya Performance reviewn efterlevs
- Följa upp medarbetarundersökningar
- Se till att bolaget tar rätt friskvårdsinitiativ
- HR-samtal, exit intervjuer och introduktioner, inklusive utveckling av dessa
- Kvalitetssäkra rekryteringsprocessen
- Utbilda HQ och butikerna i arbetsmiljö
- Se till att skyddsronder genomförs i butik och på HQ
- Marknadsföra förmåner och kontinuerligt utveckla dessa
- Se till och uppmuntra till användandet av system bolaget använder sig av
- Representera HR på månadsmöten
- Genomföra workshops på HQ om tex .varumärket, strategin 2020 etc.
- Genomföra jämställdhetsplan och lönekartläggning
- Jobba mot bättre intern och extern branding av J.Lindeberg
- Leda samtliga arbetsrättsliga processer
Vem är du?
Du som söker behöver ha erfarenhet av HR sedan tidigare och då från en miljö där saker händer snabbt och gärna från ett mindre bolag som går snabbt framåt. Examen inom HR är inget krav, vi lägger mer tyngd vid din personlighet och erfarenhet. Det är viktigt att du har en förståelse kring de lagar och förhållningsregler som gäller vid arbetsrättsliga processer. För att passa in och trivas i organisationen är du:
- Prestigelös och flexibel i sinnet
- Effektiv, bra på att få saker gjort
- Flexibel och drivande i allt som görs
- Beslutsfast och duktig på att driva igenom projekt och skapa resultat
Publicerad den
02-07-2025
Extra information
- Status
- Stängd
- Ort
- Stockholm
- Typ av kontrakt
- Heltidsjobb (förstajobb)
- Typ av jobb
- Kontor / Administration
- Körkort önskas
- Nej
- Tillgång till bil önskas
- Nej
- Personligt brev krävs
- Nej
- Språk
- Svenska
Få liknande jobberbjudanden via mail
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!