Inaktiv platsannons

Shopper Insight Analyst – Vikariat i Solna

Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 170 butiker runt om i Sverige. För att våra kunder ska kunna handla smart måste även vi arbeta smart. Vi vill att våra kunder bara ska betala för det som de får med sig hem. Genom marknadsanalyser och analyser av kunders inköpsvanor och trender utarbetar inköpsavdelningen ett önskvärt produkt- och sortimentsutbud. Här skapas förutsättningar för att vi kan erbjuda våra kunder produkter av hög kvalitet till låga priser.

Om tjänsten

Din roll

I din roll fungerar du som stöd till den internationella Category Management avdelningen på vårt huvudkontor i Neckarsulm i södra Tyskland. Rollen som Shopper Insight Analyst är det nationella stödet på respektive marknad för att stötta den globala och strategiska inköpsfunktionen.

I nära samarbete med vårt moderbolag  är det din uppgift att stötta i utvecklingen av både  internationella och nationella koncept inom Category Management. Du är delaktig i att utbilda internt inom området och har även mycket kontakt med marknadsundersökningsföretag för att tolka data, utveckla metoder och säkerställa kvalitet.

Som Shopper Insight Analyst  genomför du analyser av den svenska livsmedelskonsumentens köpbeteenden och vanor. Utifrån framtagen statistik utvärderar du nyckeltal för att identifiera trender, intäktspotential och på så sätt bidra till sortimentsutveckling och viktiga affärsbeslut. Genom god analytisk förmåga och kommunikativ skicklighet översätter du på ett enkelt och tydligt sätt statistik till värdefull beslutsgrundande information. Denna roll ingår i teamet sortiment på inköpsavdelningen.

 
Din bakgrund

Vi söker dig som är expert på shoppingtrender och shoppingbeteenden. Du är en driven person med  passion för att göra goda affärer. I grunden har du en akademisk examen med mycket goda resultat, gärna inom ekonomi eller annat relaterat ämne. Du är en säker användare av Officepaketet. Utöver detta har du minst tre års arbetslivserfarenhet utav analys av köpbeteenden och av att verka som stöd till kategori/inköpsavdelningen.

Som person är du lösningsorienterad, flexibel och har en mycket stark kommunikativ och analytisk förmåga. Du har en hög ambitionsnivå, har lätt för att arbeta i team och är öppen för att arbeta i en internationell roll med kontakter i många olika länder. Du tycker om att ta ansvar och har lätt för att lära dig nya saker. Delar av din introduktion kommer att ske på vårt huvudkontor i Tyskland. Även en del tjänsteresor, framför allt till Tyskland kan förekomma.

Eftersom du kommer att ha mycket internationella kontakter förutsätter rollen goda kunskaper i engelska och/eller tyska. Kunskaper i tyska är meriterande. För denna roll behöver du även inneha B-körkort.

 
Vad vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.

Tjänsten är ett föräldravikariat tom 1 september 2019 med möjlighet till förlängning och tillträde enligt överenskommelse. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Du är placerad vid vårt huvudkontor i Solna.


Publicerad den

26-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Solna
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Solna | Detaljhandel | Deltidsjobb