Dagab Inköp & Logistik AB är en gemensam organisation för inköp, lager och transport till Willys, Hemköp och Axfoods övriga butikskedjor. Dagab Inköp & Logistik är en del av Axfood AB som är noterat på Nasdaq Stockholm AB:s Large Cap-lista. Hos oss ger drivkraft växtkraft – och inom koncernen utvecklas vi tillsammans.
Externa affärer är ett nytt affärsområde inom Dagab (innefattar bla Axfood Närlivs)
Axfood Närlivs Kundsupport i Örebro hanterar årligen ca 100 000 ärenden från kunder och butiker inom servicehandeln över hela Sverige. Vårt uppdrag är att supportera inom reklamations-, order- och leveransfrågor.
Teamet är ett tätt samarbetande lag fördelade inom olika specialistfunktioner med stort fokus på att leverera bästa tänkbara service.
Tempot är högt och ingen dag är den andra lik. Som chef för Kundsupporten ska du säkerställa att avdelningen har rätt förutsättningar för att hantera ärenden professionellt och kvalitativt. Tillsammans med de olika funktionerna på supporten leder du arbetet framåt och ansvarar för att vi fullföljer vårt uppdrag mot kund varje dag.
Kundsupporten står inför en omställning mot utökad self-service, fler digitala kommunikationskanaler och förväntan på tillgänglighet och hög lösningsgrad i första kontakt, en förändring där du som chef har en nyckelroll för att leda och driva arbetet framåt.
I rollen ansvarar du för ett team på 14 personer. Du förväntas leda teamet med tydlighet, lyhördhet och stort engagemang mot affärsmässiga och personliga målsättningar.
I din roll samverkar du med många inom Dagabs olika affärsområden och ditt ansvar är att etablera och förvalta goda samarbeten.
Du är ansvarig för reklamationshantering och tar beslut som påverkar lönsamheten, därför krävs att du har förmågan att ta snabba beslut baserad på hög affärsförståelse.
Du ingår i en ledningsgrupp tillsammans med andra supportavdelningar.
Du är en självgående och tydlig ledare med stort kundfokus som är service- och kvalitetsinriktad.
Du är relationellt inriktad och bryr dig om dina medarbetare. Du har lätt för att samarbeta och är prestigelös.
Din kommunikation är tydlig genom språk, budskap och handlingar och du trivs med att jobba mot mål och visioner.
Du är strukturerad och metodisk och är väl insatt i chefens administrativa ansvar.
Du har mycket goda kunskaper i Office och Du talar flytande svenska och är skicklig på att kommunicera i tal och skrift. Tidigare erfarenhet av affärssystemet SAP, Super Office och/eller Call Guide är meriterande.
Vi ser gärna att du har tidigare ledarerfarenhet och/eller erfarenhet av supportarbete, serviceyrke eller arbete i butik. Meriterande är utbildning inom något av områdena kommunikation, personalvetare, ekonomi, försäljning, service eller annat som bedöms som relevant för tjänsten.
20-04-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!