Inaktiv platsannons

REDOVISNINGSASSISTENT / EKONOMIASSISTENT TILL STOR SVENSK KONCERN (via Bravura) i Stockholm

Har du erfarenhet av att arbeta inom ekonomi och är administrativt lagd? Arbetar du idag som ekonomiassistent och vill ta nästa kliv i din karriär och arbeta i en bred roll som redovisningsassistent? Här får du möjlighet att arbeta i en spännande organisation med starkt varumärke

Arbetsbeskrivning:

Finansbolaget bedriver verksamhet i hela Norden och erbjuder finansierings- och paketeringslösningar till moderbolagets kunder. De bidrar till ökad lönsamhet och ökad säljkraft, för såväl moderbolaget som för externa samarbetspartners och återförsäljare. Deras slagkraftiga portfölj skapar kundnytta i form av behov, funktion och pris. Tjänsten är på företagets huvudkontor i Mall of Scandinavia, Stockholm, där du får arbeta i en händelserik arbetsmiljö och erbjuds stora möjligheter att utvecklas.

I rollen som redovisningsassistent kommer du att stödja redovisningsavdelningen inom olika områden i det dagliga arbetet. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden är:

• Leverantörsreskontra, betalningsplaceringar
• Utredning av olösta inkommande- eller returnerade betalningar
• Avstämningsarbete vid månads- och kvartalsbokslut
• Vara behjälplig via mail och telefon för interna- och externa kunder
• Förbättringsarbete och utveckling av arbetsrutiner och processer

Vad vi erbjuder:

Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är. Senast om vi ses på intervju.


Start: Omgående
Plats: Solna
Lön: Enligt överenskommelse

Vad vi ber om:

  • Meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi, redovisning eller finansiering exempelvis KY-utbildning.
  • 1 års arbetslivserfarenhet av ekonomirelaterat arbete mot leverantörsreskontra
  • God administrativ förmåga
  • Goda kunskaper i Excel
  • Flytande kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift

För att trivas i rollen tror vi att du har förmågan att strukturera ditt dagliga arbete för att på ett effektivt sätt kunna möta deadlines. Vi tror även att du trivs med att arbeta med frihet under ansvar och med att ta ägandeskap för ditt egna arbete. Att samarbeta tillsammans med andra faller naturligt för dig och du har en god förmåga att se förbättringsområden i arbetet.

Ansök

Är du den perfekta kandidaten? Klicka på "Ansök nu" så kontaktar vi dig så fort vi kan!

Publicerad den

25-03-2024

Extra information

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Ansvarig för
Administration och kundreskontra
Typ av jobb
Kontor / Administration , Ekonomi / Juridik
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej
Språk
Engelska, Svenska