Inaktiv platsannons

SUPPORTTEKNIKER / NÄTVERKSTEKNIKER TILL EXPANSIVA TELE2 i Stockholm

Tele2 är ett internationellt bolag som levererar helhetslösningar inom IT och telekom till företag, privatpersoner och organisationer. De verkar på en marknad som ständigt växer och förändras och har en förväntan på sig att alltid leverera nya och bättre lösningar. Självklart vill Tele2 möta dessa krav, därför blir hur de arbetar och vilka de är deras nyckel till framgång. De söker nu en Supporttekniker till Tech Support Networking Solutions som ansvarar för LAN/WLAN-tjänster gentemot deras företagskunder. Tele2 erbjuder stora utvecklingsmöjligheter där dina intressen och mål beaktas.

Arbetsbeskrivning:

Du kommer tillsammans med ett team ansvara för teknisk support och incidenthantering av Tele2s LAN/WLAN-tjänster, ett snabbt växande produktområde inom Tele2. Via ett ärendehanteringssystem tar du emot ärenden från företagskunder och ditt ansvar är att felsöka och utforma helhetslösningar som tillgodoser kundens behov samt att hålla kunden informerad under arbetets fortskridande. Rollen innebär även en tät kontakt med underleverantörer, fälttekniker och andra interna avdelningar och de tekniska ärendena du hanterar är av olika svårighetsgrad och omfattning. 
Rollen ställer krav på både dina tekniska samt kommunikativa färdigheter. Du ingår i ett team om åtta personer med god sammanhållning som har ett nära samarbete och hög grad av kompetensutbyte.

Vad vi erbjuder:

  • Tele2s arbetssätt präglas av ansvar, öppenhet och prestigelöshet.
  • De drivs av snabbhet, kvalitet och att alltid ha kundernas i fokus.
  • Det gör att alla deras anställda kan och förväntas bidra till deras övergripande mål: Att vara bäst på att skapa värde för kunderna.

Vad vi ber om:

  • • Du har en relevant eftergymnasial utbildning och/eller motsvarande arbetslivserfarenhet
  • • Kunskaper inom Cisco/CCNA-certifiering ses som starkt meriterande
  • Goda kunskaper inom nätverk
  • Du talar svenska såväl engelska obehindrat
  • Vi tror att du som söker trivs i en roll där du får ta ansvar för din egen utveckling och självständigt driva ditt arbete framåt.
  • Att agera problemlösande ser du som motiverande och du har intresset samt förmågan att fördjupa dig i komplexa problem.
  • Du ser konsekvenserna av din arbetsinsats och du anstränger dig för att leverera en kundanpassad och effektiv lösning. Vidare ser du ett värde i att arbeta i team tillsammans med kollegor och dela med dig av dina kunskaper.

Ansök

Är du den perfekta kandidaten? Klicka på "Ansök nu" så kontaktar vi dig så fort vi kan!

Publicerad den

27-03-2024

Extra information

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb), Heltidsjobb (erfaren)
Ansvarig för
SUPPORTTEKNIKER / NÄTVERKSTEKNIKER TILL EXPANSIVA TELE2
Typ av jobb
IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej
Språk
Svenska

Stockholm | IT | Heltidsjobb (förstajobb) | Heltidsjobb (erfaren)