Inaktiv platsannons

Löneadministratörer med en blomstrande framtid i Stockholm

Om tjänsten

På Plantagen brinner vi för växter. Plantagens mission är att förbättra livet med växter för de många människorna.

Med över ca 130 butiker i olika format och ett växande antal butiker i stora tätorter i Norge, Sverige och Finland, är Plantagen det ledande varumärket för växter i Norden, men en årlig omsättning på över 3,5 miljarder NOK sedan 2013. Tack vare våra drygt 1000 engagerade medarbetare med en passion för växter, kan Plantagen erbjuda ett unikt utbud av växter och växtlösningar. Välkommen och dela vår passion!

Plantagen söker nu två Löneadministratörer till sitt servicekontor i Barkarby. Tjänsterna är en tillsvidareanställning på heltid och ska tillsättas per omgående.

Brinner du för löner? Då är detta jobbet för dig! 

I rollen arbetar du administrativt med löne- och personalärenden. Dina arbetsuppgifter består av att arbeta med hela lönekedjan från ax till limpa. Du kommer tillsammans med dina kollegor inom avdelningen att hantera ca 450 löner (ca 200 ytterligare under vår högsäsong), främst kollektivlöner men också tjänstemannalöner. Likt andra organisationer inom Retailbranschen förekommer timanställningar-, deltid-, heltidsanställningar.

I rollen som löneadministratör ansvarar du för månadsvis lönehantering och rapportering inklusive hantering av sjuklön och semesterlön. I arbetet ingår bland annat;

  • Administrera, registrera och bearbeta löneunderlag
  • Upplägg och avslut av personal i lönesystem.
  • Löneberäkningar
  • Administrera utläggsredovisningar och reseräkningar
  • Avstämning och uppföljning av lönearbete såsom exempelvis rapportering av timmar, semesterskuld och personalkostnader.
  • Hantera tjänstepensioner och andra liknande personalrelaterade avsättningar
  • Utfärdande av arbetsgivarintyg
  • Registervård och arkivering
  • Lönekontroller
  • Lösa lönerelaterade problem med hjälp av gällande regelverk och kollektivavtal
  • Besvara frågor om lön från medarbetare och ledning samt kontakter med myndigheter och andra aktörer, relaterat till personal.

Tjänsten ingår i HR-avdelningen och funktionen verkar på koncernnivå. Som löneadministratör rapporterar du till Salary/Benefit Manager som ansvarar för samtliga nordens lönekontor (Sverige/Norge/Finland). Inom teamet har man även ansvar för olika ansvarsområden.

Din profil 

Vi letar efter dig som är erfaren inom löneyrket och som har mycket goda kunskaper inom löneadministration. Du är en person som är nyfiken, framåt och positiv. Vidare trivs du med att arbeta i en föränderlig miljö och gillar att arbeta med förbättrings- och effektiviseringsarbete.  Dessutom är du beslutsam och prestigelös.

Framgångsfaktorer

  • Minst 5 års erfarenhet från arbete som löneadministratör, erfarenhet från Retailbranschen är meriterande.
  • God systemvana (erfarenhet av Agda och Timeplan är meriterande)
  • Tidigare erfarenhet av uppgifter av redovisningskaraktär som löpande bokföring, kontoavstämningar och årsbokslutsavstämningar är meriterande
  • Tidigare erfarenhet från HR är meriterande
  • Flytande svenska i tal och skrift och god engelska i tal och skrift.


Plantagens erbjudande
Du erbjuds möjlighet till en spännande roll i en koncern med ett mycket starkt varumärke. Med ett ledande varumärke i Norden och med expansiva planer framåt får du ett mycket gott tillfälle att utvecklas tillsammans med Plantagen i en spännande framtid. 

I denna rekrytering samarbetar Plantagen med SJR som hanterar samtliga ansökningar samt genomför selektering och intervjuer av kandidater i första led.

Publicerad den

19-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Ekonomi / Juridik
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej