Inaktiv platsannons

Erfaren ekonomiassistent inom kundreskontra sökes till Green Cargo i Stockholm

Om tjänsten


Har du erfarenhet av att arbeta inom kundreskontra, och vill komma in i ett rutinerat gäng på ett stort och välkänt företag?

Om tjänsten
SJR söker nu för Green Cargo’s räkning en ekonomiassistent med erfarenhet av kundreskontra. Du kommer att få arbeta brett med hela flödet inom kundreskontra, och dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta

  • Säkerställande av inbetalningar
  • Utredningar och avstämningar
  • Påminnelse- och dröjsmålshanteringar
  • Löpande kundkontakter
  • Hantering av osäkra fordringar
  • Bidra till att utveckla processer och rutiner inom kundreskontraområdet

Du kommer att ingå i ett redovisningsteam om 5 personer, och du rapporterar till chefen för kund- och leverantörsreskontra. Green Cargo sitter i ljusa och fina lokaler i Solna, med närhet till goda kommunikationer.

Lämplig bakgrund
Vi tror att du som söker har ett par års erfarenhet av löpande arbete inom kundreskontra. Du har god förståelse för det ekonomiska flödet, och du har erfarenhet av att ha arbetat i större affärssystem. Du har goda kunskaper i Excel, och det är meriterande om du tidigare arbetat i SAP.

Som person är du snabblärd, noggrann, strukturerad och har en god servicekänsla. Du är flexibel och öppen för förändringar, och du är en teamspelare med god förmåga till samarbete.

Vi ser fram emot din ansökan!

Publicerad den

05-06-2025

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Kontor / Administration | Heltidsjobb (förstajobb)