Inaktiv platsannons

Ekonomiassistent på 75 % till vår kund inom lätt elektronikproduktion i Hammarby Sjöstad i Stockholm

Om tjänsten

 

 

Vill du arbeta 75 % och gillar att jobba självständigt? Och värdesätter du att arbeta med härliga och prestigelösa kollegor? Vår kund söker just nu en ekonomiassistent med start enligt överrenskommelse. 

Nedanstående är ett konsultuppdrag på 6 månader med chans till överrekrytering av kund. Företaget är ett produktionsbolag som utvecklar och tillverkar utrustning som gör det möjligt att använda mobiltelefoni samt landmobil kommunikationsradio på platser där man normalt har svårt att få täckning t.ex. bil- och tågtunnlar. Kunden har kontoret beläget i Hammarby Sjöstad.

Tjänstebeskrivning

I rollen som ekonomiassistent kommer du att ha bred och varierad roll. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara inom administration och ekonomi. Det innefattar:

  • Skapa kundfakturor
  • Bokföring av leverantörsfakturor 
  • Ut- och inbetalning samt återrapportering
  • Orderregistrering, inleveranser och databashantering
  • Boka resor och hotell
  • Hantera följesedlar och matcha dem mot fakturor

Vidare kommer du att vara lite av en allt i allo och se till att det ser snyggt ut på kontoret, du kommer ha kontakt med leverantörer kring allt som rör lokalen som t.ex. städ och alltid se till att det finns kontorsmaterial. Du kommer samtidigt som du sköter reskontran kommer du att vara deras kontorsstjärna!

Lämplig bakgrund

För att trivas och kunna göra ett bra jobb ser vi att du som söker har:

·         Minst en gymnasieexamen inom ekonomi

·         Har en förståelse för ekonomi och har arbetat med det

·         Har goda kunskaper i svenska och engelska

·         Har goda kunskaper i Excel

·         Förståelse för valutor

I detta uppdrag kommer det att läggas stor vikt på din personlighet. Du är en noggrann och
ansvarsfull person med ett sinne för siffror. Vidare är du serviceinriktad och har lätt för att kommunicera med människor samt kan ha många bollar i luften. För att trivas i denna roll bör du ha ett öga för detaljer, gilla siffror och förstår logiken i reskontraarbetet samtidigt som du är en positiv fläkt för dina kollegor.


Bra att veta

Ovanstående är ett konsultuppdrag på 6 månader med start enligt överrenskommelse. Tjänstens omfattning är 75 % och arbetet utförs under kontorstid där flex tillämpas. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag!

Publicerad den

24-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej