Inaktiv platsannons

Operativ HR-ansvarig till vår kund i Helsingborg

Om tjänsten

Till vår kund i Helsingborg söker vi nu en Operativ HR-ansvarig med start omgående.


Tjänsten
Tjänsten innebär operativt HR-arbete i form av att stödja företagets chefer i deras arbete med sina team och medarbetare, allt från rekrytering och introduktion till personalärenden som rehabilitering och misskötsamhet. Du ansvarar för att HR-processerna efterlevs vad gäller bland annat lönerevision och medarbetarsamtal, och ger även här ett konsultativt stöd till cheferna. Du har även ansvar för HR-administrationen i form av upprättande av anställningsavtal, reseräkningar och underlag inför löneutbetalning. Lönerna är outsourcade men visst förarbete krävs. 

Företaget ser gärna att processerna gällande HR-administrationen utvecklas och effektiviseras. Om tid och kunskap finns kommer tjänsten även att kunna innebära arbete med arbetsmiljö och säkerhet men detta är inte det primära.

Du är ensam HR i Sverige och är placerad på regionkontoret i Helsingborg där också ledningen sitter. Resor kan förekomma men inte i någon större utsträckning.


Vem söker vi?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av HR-arbete, så väl administrativt som operativt. Du trivs med att vara spindeln i nätet och att arbete i en bred HR-roll. Du drivs av att arbeta nära cheferna samtidigt som du ansvarar för HR-administrationen och ser en utmaning i att utveckla denna. Som person är du flexibel, prestigelös, orädd och gillar utmaningar. Du har förmågan att se de problem som finns och tar gärna tag i dessa för att förbättra och förenkla.

 

Publicerad den

25-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Helsingborg
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej