Inaktiv platsannons

Operativ Inköpare i Arboga

Vad du blir en del... Support and Services, ett affärsområde inom Saab, levererar ett brett utbud av tjänster och integrerade supportlösningar till kunder inom försvar och på kommersiell marknad för kostnadseffektiv support av...

Om tjänsten

Vad du blir en del av

Support and Services, ett affärsområde inom Saab, levererar ett brett utbud av tjänster och integrerade supportlösningar till kunder inom försvar och på kommersiell marknad för kostnadseffektiv support av system och plattformar under hela livscykeln.

Affärsenheten Communication and Tactical Solutions levererar supportlösningar och tekniska tjänster samt integrerade systemlösningar mot marknaderna Sverige, Danmark, Sydafrika och Australien.

Du kommer att bli en del av inköpsstaben som består av strategiska och operativa inköpare. Inköpsstaben finns spridd på tre orter, Linköing, Arboga och Östersund, varav denna tjänst kommer att placeras i Arboga.

Hos oss är det viktigt att arbete och fritid går ihop. För att möjliggöra detta erbjuder vi bland annat möjlighet till friskvårdsbidrag, extra förmåner vid föräldraledighet enligt kollektivavtal samt möjlighet att planera sina dagar genom flextid. Våra anställda har även tillgång till ett förmånligt aktiesparande.

Din fortsatta egenutveckling är viktig för oss och vi ger dig därför möjlighet till flertalet kurser och utbildningar, vilket ger öppningar för att ta sig vidare inom företaget.

Din framtida utmaning

Vi söker en operativ inköpare som trivs i en affärsorienterad miljö.

Som operativ inköpare hos oss kommer du framförallt att arbeta i anskaffningsprocesserna. Detta innebär mer ingående ansvarsområden som:

-           att lägga beställningar
-           att leveransbevaka och säkerställa att vi får leveranserna i tid
-           offerthantering och utvärdering av dessa
-           fakturahantering
-           mätning och uppföljning av leverantörerna
-           hantering av returer och reklamationer.

Utöver detta är en viktig del av arbetet att kunna vårda och bygga affärsmässiga relationer med leverantörerna. Du hanterar också förfrågningar och mindre upphandlingar.

Den du är idag

För att lyckas i rollen måste du ha ett stort intresse för inköpsarbete och du har relevant inköpsutbildning alternativt är utbildad inom logistik, ekonomi eller teknik. Det är ett krav att du har erfarenhet av liknande arbete samt att du tidigare har arbetat specifikt mot teknik och produktion. Övriga meriter är erfarenhet av ERP-system och om du är van användare av Officepaketet.

För oss är det viktigt att vår nästa kollega är drivande och att dennes arbete präglas av gott affärsmannaskap samt viljan att leverera. Vi värderar god samarbetsförmåga och kommunikation, då arbetet bygger på samarbete såväl inom som mellan olika avdelningar men även på hantering av flera interna och externa kontakter samtidigt. Detta mynnar även ut i att rollen ställer krav på din förmåga att strukturera ditt arbete.

Du ska kunna uttrycka dig obehindrat i tal och skrift på såväl svenska som engelska.

Då rekryteringen pågår fortlöpande uppmuntrar vi till att du söker redan idag - vi ser fram emot din ansökan!

Publicerad den

26-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Arboga
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej