Inaktiv platsannons

Business Developer – Scania Purchasing i Sodertalje

Om tjänsten

Är du driven, vill utveckla dig själv och organisationen runt dig är Business Development på Scania inköp en passande miljö. Hanterar du framgångsrikt utmaningar och kommunikation på varierande nivå kommer du att lyckas i rollen. Genom att bedriva Affärs- och Processförändringsarbete skapar du stora och goda kontaktnät inte bara inom inköp utan även tvärfunktionell inom Scania. Som Business Developer skapar du skillnad för linjeorganisationen och det gör att du uppmärksammas. Avdelningen Strategy & Processes säkerställer och upprätthåller en kontinuerlig utveckling av metoder, strategier, processer, system och verktyg för Scanias globala inköpsfunktion.

Scania inköp är en av Scanias huvudorganisationer med plats i Scania X-board. Genom att stå för och påverka ca 70% av Scanias omsättning i form av inköpt material och tjänster spelar inköp en mycket viktig roll för Scanias resultat. Scania inköp definieras av högpresterande affärsanda och är en perfekt plats för dig som gillar teknik, ekonomi och ledarskap.

Vill du vara med och påverka vår resa mot att bli ledande inom hållbara transportlösningar?

Arbetsbeskrivning
Du kommer att utveckla och förbättra Scanias inköpsprocesser, principer och metoder enligt uppdrag och i samarbete med tillhörande Scania Inköps interna och externa funktioner. Genom att göra det bidrar du till vårt mål att kontinuerligt vara den mest högpresterande, effektiva och attraktiva inköpsorganisationen i branschen. Ditt arbete omfattar projekt- och förändringsorienterade aktiviteter, kreativt arbete, såväl som intern och tvärfunktionell kommunikation. Utvecklingen och framgångsrikt genomförande av inköpsinformationssystem stöds av dig genom att definiera sätt att arbeta i korrelation med flödesorienterade principer och kompatibla krav på konformitet. Du arbetar i en internationell miljö inom Scania Group Purchasing och utför dessutom med våra partners från Volkswagen Truck & Buss övriga varumärken, gemensamma strategier och projekt för att skapa en gemensam grund för förbättrade arbetsmetoder och samarbeten. Du arbetar självständigt men driver arbetet tillsammans med kollegor och för uppdragsgivare och slutkund

Du blir en viktig del av Scania – Scania Purchasing ansvarar för inköp av produkter och tjänster till Scanias samtliga enheter i världen. Det globala inköpsansvaret är centraliserat till Södertälje. Vi sitter i nyrenoverade lokaler nära både pendeltåg, regionaltåg och bussar. Globalt är vi 700 medarbetare av olika nationaliteter och blandade åldrar. Det vi har gemensamt är ett ansvarsfullt jobb i hetluften där våra affärer har stor påverkan på Scanias resultat. Scanias kärnvärden definierar vår kultur, läs mer om dem på vår hemsida .

Din profil – Är det här du?
Vi letar efter en kommunikativ, positiv och driven person, som har en passion för att förbättra och upprätta processer. Du kan arbeta crossfunktionellt, är flödesdriven och gillar att arbeta i team och med flertalet olika projekt samtidigt. Som person är du öppen, kan moderera diskussioner, föra samman olika åsikter och utveckla ett ”best practice” i enlighet med nuvarande processer och Corporate Governance. Dina färdigheter inkluderar snabb inlärning, logiskt tänkande och god holistisk förmåga. Att presentera projekt för större publik är inget problem.

Du har minst en treårig relevant akademisk examen och vid sidan av din passion för processer är du intresserad av förbättringar, effektivitet såväl som IT-system och ny teknik.

Ledarskap och stark kommunikationsförmåga samt förmåga att skapa förtroende och tillit bland våra interna kunder är avgörande, detta då du kommer att leda projekt som implementerar nya processer, metoder och principer.
Det är en fördel med tidigare erfarenheter från Scania Inköp men inte ett krav. Inställning och viljan att lära är allt!

Du uttrycker dig utan problem, i tal och skrift, på både svenska och engelska.

Ta reda på mer!
Tjänsten är en tillsvidareanställning placerad i Södertälje. Du arbetar kontorstider, måndag-fredag med möjlighet till flextid. Resor i tjänsten kan förekomma.

För mer information
Vänligen kontakta Oscar Holmgren (Head of Business Development SA/SW & System Support), 08-553 521 76.

Publicerad den

27-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Sodertalje
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej