Göteborgs Lastbilcentral (GLC) är ett av Västsveriges starkaste transportföretag. Vi har ungefär 350 fordon och 400 personer redo att lösa våra kunders uppdrag. Vi arbetar främst inom de mer kvalificerade delarna av transportsektorn; Thermo & Distribution, Anläggning & Renhållning, Tung- och Specialtransporter samt Flytt- och Magasineringstjänster. GLC är en ekonomisk förening med cirka 120 delägare. GLC-koncernen omsatte 2016 cirka 830 miljoner kronor. Läs gärna mer på
Om tjänsten
Till GLC söker vi nu dig som är en erfaren ekonomiassistent med tyngden inom kundreskontra. Du kommer att få arbeta brett med hela flödet inom kundreskontra, ansvara för hela processen och sköta inbetalningar, påminnelsehantering, inkassohantering och avstämningar självständigt. Tjänsten innebär mycket kontakter med såväl kunder som delägare vilket sätter krav på social kompetens och ett serviceinriktat sätt.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och som ser långsiktigt på din nästa anställning. Det är viktigt att du har en bredd i din kompetens och kan stötta upp med fakturahantering, leverantörsreskontra, inbetalningar mm. vid behov. Vi letar efter dig som kan hantera stora flöden och som har ett strukturerat och organiserat arbetssätt. Det är viktigt att du kan planera ditt arbete och att du har en god förståelse för konsekvensen av ditt agerande och har lätt för att se samband. Du vill inte bara förvalta utan tycker också om att vara med och tänka till kring befintliga processer och rutiner för att förbättra och effektivisera arbetet på ekonomiavdelningen.
Vi tror att du är en person som kan beskrivas som serviceminded, proaktiv och kvicktänkt med en god förmåga att skapa relationer med såväl kunder som kollegor och andra kontakter. Du talar och skriver svenska flytande och är väl bevandrad i Officepaketet, främst Excel. I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
20-03-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!