Inaktiv platsannons

Löneansvarig till växande Plantagen! i Stockholm

Om tjänsten

På Plantagen brinner vi för växter. Plantagens mission är att förbättra livet med växter för de många människorna.

Med över 130 butiker i olika format och ett växande antal butiker i stora tätorter i Norge, Sverige och Finland, är Plantagen det ledande varumärket för växter i Norden, men en årlig omsättning på över 3,5 miljarder NOK sedan 2013. Tack vare våra drygt 1000 engagerade medarbetare med en passion för växter, kan Plantagen erbjuda ett unikt utbud av växter och växtlösningar. Välkommen och dela vår passion!

Plantagen fortsätter att utvecklas och söker nu en Löneansvarig till sitt servicekontor. Tjänsten är idag placerad på deras servicekontor i Barkarby. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och ska tillsättas per omgående.

Brinner du för löner? Då är detta jobbet för dig! 

I rollen ansvarar du för företagets lönehantering. Dina arbetsuppgifter består av att arbeta med hela lönekedjan från ax till limpa. Du kommer tillsammans med dina kollegor inom avdelningen att hantera ca 450 löner (ca 200 ytterligare under vår högsäsong), främst kollektivlöner men också tjänstemannalöner. Likt andra organisationer inom Retailbranschen förekommer timanställningar-, deltid-, heltidsanställningar.

Du ansvar för månadsvis lönehantering och rapportering inklusive hantering av sjuklön och semesterlön samt:

  • administrera utläggsredovisningar och reseräkningar
  • rapportera till Fora, Collectum, SCB
  • avstämning och rapportering av timmar, semesterskuld, personalkostnader samt personalekonomiska nyckeltal
  • hantera tjänstepensioner och andra liknande personalrelaterade avsättningar
  • hantera och genomföra lönerevision och lönekartläggning
  • lösa lönerelaterade problem med hjälp av gällande regelverk och kollektivavtal
  • register- och systemansvar för lönesystemet (Agda) och personalsystem (Timeplan)
  • besvara frågor om lön från medarbetare och ledning samt kontakter med myndigheter och andra aktörer, relaterat till personal

Tjänsten tillhör Group HR och du rapporterar till Lönechef som ansvarar för samtliga länders löner.

Din profil 

Vi letar efter dig som är erfaren inom löneyrket och som har mycket goda kunskaper inom löneadministration. Du är en person som är nyfiken, framåt och positiv. Vidare trivs du med att arbeta i en föränderlig miljö och gillar att arbeta med förbättrings- och effektiviseringsarbete.  Dessutom är du beslutsam och prestigelös.

Framgångsfaktorer

  • Minst 5 års erfarenhet från arbete som löneadministratör, erfarenhet från Retailbranschen är meriterande.
  • Vi ser gärna att du tidigare arbetat med uppgifter av redovisningskaraktär som löpande bokföring, kontoavstämningar och årsbokslutsavstämningar.
  • God systemvana
  • Tidigare erfarenhet från HR är meriterande
  • Flytande svenska i tal och skrift och god engelska i tal och skrift.       

Ditt jobb?

Vi erbjuder dig möjlighet till en spännande roll i en koncern med ett mycket starkt varumärke. Som ledande varumärke i Norden och med expansiva planer framåt ger vi både dig och oss unika möjligheter att utvecklas. Om du har det som krävs, så finns goda förutsättningar till en utvecklande och spännande framtid! 

Publicerad den

16-04-2025

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Ekonomi / Juridik
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej