Inaktiv platsannons

Ekonomiassistent till internationellt bolag med start i maj! i Göteborg

Om tjänsten

För vår kunds räkning, som är belägen i Fiskhamnen, söker SJR en ekonomiassistent till en heltidstjänst med fokus på reskontrahantering. Du börjar som vår SJR-konsult under en sexmånadersperiod och därefter är ambitionen att tjänsten övergår till en anställning hos vår kund.

Din roll
I din roll som ekonomiassistent kommer du tillsammans med redovisningsansvarig vara med och bygga upp ekonomifunktionen på kontoret i Göteborg och du ansvarar för bolagets kund- och leverantörsreskontra. Det innebär att dina huvudsakliga arbetsuppgifter bland annat består av:

  • Scanning av leverantörsfakturor
  • Kontering och bokföring
  • Påminnelse- och inkassohantering
  • In- och utbetalningar
  • Avstämningar i samband med bokslut
  • Backup av moms och skattedeklarationer

Vem söker vi?
Vi söker dig med relevant utbildning och med erfarenhet från liknande roll, gärna från ett internationellt bolag. Då koncernspråket är engelska är det av största vikt att du har goda kunskaper i såväl tal som skrift. Även svenska är ett krav, då stor del av kundbasen är lokal. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av SAP och ett ytterligare plus är om du varit med vid implementering av SAP.

Som person är du nyfiken och driven med ett analytiskt förhållningssätt. Vidare är du social och har lätt för att samarbeta med andra.

Publicerad den

26-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Göteborg
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Göteborg | Kontor / Administration | Heltidsjobb (förstajobb)